כיתה | שם הנציג/ה | נוכחות | מחליף.ה | כיתה | שם הנציג/ה | נוכחות | מחליף.ה | |
א-1 | גסטון גיליצ׳נסקי | X | ד-1 | עדי דון | X | |||
א-2 | מור גדיש | V | ד-2 | שגית ואזן | X | |||
א-3 | פזית לינדנברג | V | ד-3 | פולי לוסטהאוס | V | |||
א-4 | גיא פלאוט | V | ד-4 | טלי אהרון | V | |||
א-5 | דנה רדין | V | ה-1 | רויטל קוזה | X | ליעד סטורלוב | ||
ב-1 | נטע אלול דב | V | ה-2 | ליזה ויס | V | |||
ב-2 | צביה מאור- דניאל | V | ה-3 | כריסטי לונה | V | |||
ב-3 | בת-עמי דרור דהן | X | ה-4 | לינוי גבאי | V | |||
ב-4 | אריאל ויניצקי | X | ו-1 | בוריס פינשטיין | X | |||
ב-5 | טופז קרונזילבר | X | ו-2 | עוז פרבין | V | |||
ג-1 | ביאטה גורוביץ | V | ו-3 | נטליה סופייצוק | X | |||
ג-2 | ליאת בר עוז | X | ו-4 | טלי אטינגר | V | |||
ג-3 | עילי עובדיה | V | אגורא – 1 | קרן דך | V | |||
ג-4 | דנה תמיר דה-רזון | V | אגורא – 2 | איריס דורי | V | |||
ג-5 | נועה עוז | V | אגורא – 3 | תום גל | V | |||
אגורא – 4 | עידית ארז | V |
מנהלת בית הספר – טלי שוורצשטיין בסר, סגניות מנהלת – שלומית קדרי, דורית נועמה יועצת שכבות א-ג מאי
דברי פתיחה עידית
נוכחות דלה יחסית ומפתיעה היום.
שובו של עידן אלכסנדר מרגש במיוחד. נאחל לשובם של כולם חזרה במהרה.
רוצה להתחיל במשהו משמח – סיפרתי בעבר ומזכירה לכולנו. לאחר אישור ההנהגה, אנו שמחים לשתף במיזם תעסוקתי חברתי בכפר סבא "החיות של דודו" שמעסיק צעירים/ות על הספקטרום. הקימה את המיזם אימא של דודו, טל. טל פנתה אלי ושיתפה שמתוך החיפוש אחר אפשרות תעסוקה שלא רק בחגים, חשבה על תלבושת אחידה לילדי בית הספר. עידו היה בכיתת התקשורת הראשונה שהייתה באוסישקין כך שמבחינתה זה המשך מרגש ונכון לקיים דווקא כאן את הפיילוט הראשון של "החולצה הטובה" וביקשה סיוע מאתנו, הנהגת ההורים.
החיות שדודו צייר בילדותו הם הקו המנחה של המוצר. עלתה המחשבה לעשות סקר להורים ולשאול האם היו קונים חולצות מהם ולא ממקומות אחרים. (הדגמה של החולצות). ההזמנה היא אונליין. בשקית נייר שמקבלים יש בנוסף לחולצות 2 מדבקות עם הציורים של עידו (דודו), ואיגרת תודה, ו-10% לקנייה עתידית. הסקר ייצא לאישור ההנהגה טרם הפצה.
טלי א5: מציעה להציע להורים בכיתה שיבחרו להצטרף לפרויקט שהיא כדוגמא תיסע להביא את החולצות לכולם.
טלי, מנהלת בית הספר, עדכונים
- תודה על התמיכה בצוות בזמן השביתה. לא היה פשוט לאף צד. תוצאות השביתה לא מספקות את הצוותים. עם זאת, משניתן פסק הדין היה ברור שיש לחזור לעבודה. צריך לראות אם המורים.ות יקבלו תשלום על ימיי המחלה שלקחו. הצוות חזר מעודד מכך שהייתה רוח גבית מההורים. ניכר היה כי הצוות בחדר המורים באוסישקין מאוחד וזה לא מובן מאליו.
מעטים ההורים שכתבו לי אישית והתרעמו על השביתה. הרוב המוחלט של ההורים תמך בצוות. - תודה לכם שוב על אירוע פורים (עבר זמן רב יחסית אבל לא הייתי ישיבה קודמת) – היה מדהים ומרגש. אחד האירועים שהילדים והצוות יזכרו. אירוע שיא לכל הדעות ודוגמא לשיתוף פעולה רחב בין כולנו. המורות לא רוצות להוריד חלק מהקישוטים. הכנו סרטון שמסכם את אירוע פורים שעליו הייתה עבודה רבה. נשלח אותו בסוף שנה כחלק מהתוצרים של העשייה.
- משתפת במקרה שהיה סביב פורים – שאותו חגגנו השנה בכל כך הרבה השקעה ועבודה ובשותפות בלתי רגילה בין הורים, תלמידים וצוות. אלא שפנו אלי מאגף החינוך בעקבות תלונה שהתקבלה מאחד ההורים. אחד ההורים פנה אליהם עם צילום של אחד הקירות בכיתה בו רואים שכתוב על הקיר "רמדאן" ומסביב ציורים והסברים הקשורים לחג. אותו הורה הוסיף "ואף מילה על פורים". פניתי לצוות בית הספר. תחילה שאלתי כמובן בצוות את המורות הערביות. לאחר מכן שאלתי את שאר הצוות ובסוף גיליתי שזה מכיתה א5, של מחנכת שמגיעה מבני ברק. המחנכת המקסימה הסבירה לי שהסייעת שלה ערבייה שביקשה להסביר לילדים, למה בימי הצום היא יותר חלשה ולעתים תתיישב על הכיסא. יחד הן החליטו ללמד את הילדים על הרמדאן עוד לפני שחגגנו את פורים. הנאמר במייל הוא חלק ממייל שגרתי שבו מדווחת המחנכת על הלמידה והפעילות בכיתה.
חשוב מאוד שכל הורה יפנה במידת הצורך קודם כל למחנכת, להנהלה – כל אחד מבית הספר, לפני שפונה לרשות.
גיא: כדאי ששנה הבאה בכל הכיתות יהיו תלויים בזמנים רלוונטים דברים שקשורים לחגים של דתות אחרות.
דנה: זאת תקופה רגישה ולדעתי אפשר להבין למה יש רגישות סביב הנושא.
תום: הצוות המחנך שלנו מעורב וחשוב לכבד את כולם וחשוב שהילדים ילמדו
ליעד: דווקא זאת נקודה שכדאי למנף לחינוך
עידית: ציינו גם כי הנהגת ההורים באוסישקין תומכת בפלורליזם ואף שתפנו בלוח החגים והמועדים הקהילתי שהכינה הוועדה והופץ לכלל הורי בית הספר.
טלי: אנחנו עובדים לשקם את הדו-קיום גם עם מוסדות חינוך ערביים. חשוב לא להיסחף מתוך חרדה למקומות ההרסניים.
- בהמשך לשביתה – למורים יש שני ימיי בחירה – זכות לעוד יומיים חופש. צריך לתת מענה של מורים מחליפים. אין מורים מחליפים, אין להשיג מורים מחליפים. מה עושים כשאין מורים? מפצלים את הכיתות!. זה לא טוב לאף אחד. לא לילדים ולא למורים. זה כך בכל בתי הספר בכל המדינה. יש לנו צוות של 70 מורים, יומיים חופש נוספים בשנה – 140 ימים. שנה הבאה נמשיך לחפש פתרונות.
מור ותום: מציעות שוב התנדבות הורים.
טלי: אני לא אכנס לזה עכשיו אבל זה מורכב מאוד בשל התנסות פחות טובה שהיו עם מספר הורים. - שמירה על הילדים ברשתות – יחד עם ועדת תקשורת בהובלה של עילי ויחד איתכם –נארגן הרצאות של רן בראון לילדים בכיתות ג-ה ואתם לכלל הורים. חשוב מאוד הפרסום ושההורים יבינו את החשיבות ויבואו.
- שלומית: באתר "גלים פרו" בחופשה יהיו חוברות דיגיטליות להרבה מקצועות וצריך שההורים ידעו מזה וישתמשו בשירות (חבל שירכשו עצמאית)
- טלי: בחטיבת רמון תפתח בשנה הבאה כיתת אגורא ראשונה! הצוות למד אצלנו ומתחילים שם. מי שמסיים כאן אגורא ו' ממשיך ישירות לאגורא ברמון.
כפי שאמרתי בעבר להורי שכבת ג', עוד שהיו בכיתה א', בכיתה ג' יהיו שינויים בכיתות. עד כה התנהלנו בדרך שבה הכיתה שממנה יוצאים הכי הרבה ילדים לאגורא – מפוצלת. יש בתי ספר שמערבבים את השכבות כל שנה. אצלנו זה שכבת ג' שעולה ל-ד'. היום עברו התלמידים של אגורא ודיברו עם התלמידים בשכבת ג'. בקרוב נפרסם את ההרשמה ונתחיל עם הראיונות. אולי נחליט לערבב את כל השכבה. זה תלוי בכמות הילדים מכל כיתה. - בעבר שכבה ו' הייתה מתפצלת ל-3 חטיבות. השנה יחול שינוי, הפיצול יהיה ל -2 חטיבות. אוסישקין יפוצלו לחטיבות שז"ר ושרת.
- בית הספר נבחר לכנס מקהלות. המקהלה יצאה להיכל התרבות והיה מאד יפה ומרגש.
יש הישג נוסף – נבחרת כדורגל בנות אוסישקין זכתה במקום הראשון והמכובד!תפקיד נציג ההנהגה – עידית
- 10 ימים לפני כל ישיבה מור או אני שולחות תזכורת עם בקשות אליכם ואליכן להעלאת נושאים. כל עוד זה לא נושא אישי, הוא רלוונטי וטוב בצורה מכבדת. חשוב להעלות את כל הקולות השונים. אני מרגישה מאד פתוח ונעים בקבוצה.
הייתה הפרה חמורה מבחינתי של הפרטיות שלנו כקבוצה מאחת הנציגות שפנתה לרשות בעניין פרטי ללא שציינה את היותה נציגת הנהגה ולאחר שצילמה צילומי מסך מתוך קבוצת ההנהגה ושלחה לנמענים השונים. בקבוצת ההנהגה חשוב שנוכל להעלות נושאים, לכתוב בצורה שקופה, כנה על מנת לקדם נושאים שעולם לטובת הילדים והילדות שלנו כי הרי אנו לא יכולים להיפגש כל יום וגם לא אחת לשבוע. - הסבר קצר על השתלשלות האירועים
- יש לציין כי בהחלט ניתן לפנות לרשות בעניין פרטי ואישי שהינו מעבר לשעות הלימודים. מה שקורה בבית הספר מעבר לשעות בית הספר הינו באחריות ההורים בלבד ולא באחריות מנהלת בית הספר , צוות בית הספר או הנהגת ההורים. גם אם חושבים כי הנושא קשור ליחסים בין ילדים בשעות בית הספר, וכי אחה"צ משפיע על היום וההיפך, חשוב ונכון שהצוות יידע מכך אבל יש דרך ומסלול שיש לעבור ברגע שעולה בעיה או צורך.
- ללא קשר הייתה כוונה בעקבות השיח שעלה בקבוצה להוציא מכתב מהנהגת ההורים להורי בית הספר בנושא התנהלות במגרש בשעות אחה"צ והאחריות ההורית. המכתב התעכב בגלל נושא השביתה.
- בנושא ניקיון בית הספר והשירותים, הנושא בטיפול רצוף תוך העלאת תלונות בלתי פוסקות לרשות ע"י מנהלת בית הספר ועל-ידי מתחילת השנה. זאת מול כל הגורמים האחראים לכך. אנו מודעים לבעיה, רואים זאת בחומרה ופועלים לשם כך. נשמח מאוד לכל סיוע בעניין. כל עוד זה נעשה בצורה שקופה, תוך שיתוף פעולה. המטרה בסופו של דבר היא טובת הילדים והילדות שלנו.
- שיח ער בין חברי וחברות הקבוצה בנושא שלעיל.
- כסיכום, מבקשת להעלות כאן כמה סעיפים שהינם תנאי להורה לשמש כנציג/ה בהנהגת ההורים:
- טובת הילדים והילדות כולם צריכה להיות לנגד עינינו. ולא ייתכן כי נציגים רואים את טובת ילדיהם בלבד
- הגעה לישיבות באופן קבוע היא תנאי בסיסי. יש נציגים שמודיעים באופן קבוע על בלת"מים זמן קצר לפני תחילת הישיבה כאשר נעשים מאמצים גדולים להעביר מועדים מראש.
- העברת הודעות בכיתות– היא חשובה ומרכזית. מי שלא יכולים להיות זמינים לקרוא הודעות פעם ביום, לסמן קריאה, להעביר הודעות דחופות באותו יום והודעות שאינן דחופות ביום המחרת – שלא יהיו נציגי ונציגות הנהגה. זה פוגע בהורים, פוגע בילדים. (נציגים נוספים מצטרפים ומספרים על מקרים בהם ילדים וילדות בסופו של דבר נפגעו מכך שמסרים לא הועברו בכיתות מסוימות).
- איסור על הוצאת תמונות מסך מקבוצת ההנהגה ושמירה על שיח מכבד ופרטיות הנציגים והנציגות.
המהות של השיח היא תפקיד נציג ההנהגה – על זה אסור לוותר ואני מבקשת לפתוח את התקנון של ההנהגה ולערוך בו שינויים. נאמרו הרבה דברים ואולי כל אחד צריך לבדוק עם עצמו איפה הוא בתוך זה. מעדיפה צוות מצומצם ואיכותי שמגיע מתוך אמונה בשליחות ובמטרה מאשר לעבוד עם נציגים שלא תורמים ולא מעבירים הודעות ומגיעים לישיבות.
- התקנון כפי שעודכן בתחילת השנה נשלח אליכם במייל פעמיים. אילו הסעיפים להצבעה:
סעיף ח7 – " 7 נציגי הנהגת הורים יכבדו את כלל נציגי ההנהגה וכל שיח ייעשה בצורה מכבדת ודמוקרטית."
עידית: אני מבקשת להציע שינוי – " נציגי הנהגת הורים יכבדו את כלל נציגי ההנהגה לרבות מגוון הדעות, חופש הדיבור, פרטיות חברי ההנהגה ואת העשייה החשובה. כל שיח ייעשה בצורה מכבדת ודמוקרטית".
עידית: האם יש למישהו הערות?
לא התקבלה תגובה מאף נציג.ה
עידית: מעלה להצבעה. צריכים להיות מעל 20 להצבעה. אנחנו 22. ללא זכות הצבעה לכיתה ה1.
תוצאות ההצבעה: 20 בעד, 1 נמנע, עבר ברוב קולות.סעיף 9 – " חברי ההנהגה יתקשרו, יעבירו מידע ויעודכנו באמצעות דוא"ל, מסרונים וטלפונים. אם יתעורר צורך, חברי ההנהגה יוכלו לבצע הצבעה באמצעות דוא"ל או הודעת טקסט. זאת על פי הצורך ודחיפות הנושא – ובכפוף להחלטה ושיקול דעתו של היו"ר."
עידית: אני מבקשת להוסיף – " חל איסור מוחלט להוציא מהקבוצה צילומי מסך ולהעביר הודעות שאינן מיועדות להפצה להורים, בהתאם לבקשת יו"ר ההנהגה או מי מטעמו, בנוסף התקשורת תתנהל גם בווטסאפ".
עידית: האם יש למישהו הערות?
תום וליעד – להוסיף "בכפוף לכל דין" או "אלא אם הדין מחייב", כי יש הודעות שלעיתים חייבים לדווח עליהן.
תוצאות ההצבעה: 20 בעד, 1 נמנע, עבר ברוב קולות. ללא זכות הצבעה לכיתה ה1
עדכונים בנושא כספים – קרן
- גבייה – אנחנו לקראת סופשנה ורוצים לעדכן בתקציב. האחוזים יפים מאוד השנה בזכות הנציגים.ות, סול ואנה:
שכבה א' – 96%
שכבה ב' – 96%
שכבה ג' – 93% יש להרים את אחוז הגבייה במיוחד לקראת הטיול.
שכבה ד' – 98%
שכבה ה' – 96%
שכבה ו' – 95%
עדכונים נוספים – עידית
- עידית: יום המורה נדחה ליום שני 26.5. הודעה הועברה בכיתות. מבקשת מכל הנציגים לסייע לצוות שאחראי על הארגון ללא שיצטרכו לתזכר. זהו אירוע שאנו רואים בו חשיבות רבה והעבודה בהתאם.
- היערכות למתנות סופשנה – מבקשת מכולם להעביר הודעה מול ועדי הכיתות לשמור על הנוהל עליו הסכימה והצביעה ההנהגה. ועדי הכיתות וההורים חשוב שיכבדו זאת לשם יישור קו בנושא. במידה ויש ועדי כיתות שבוחרים להתנהל באופן אחר, מבקשת ליידע אותי באופן אישי ונקיים פגישה בנושא עם ועד הכיתה.
- יש עוד שני אירועים בקרוב – הרצאה של יוני, בעלה של איריס שלנו, על סגנונות לימוד (מורה לאנגלית), ואירוע החלפת בגדים של ועדת קיימות שנדחה בשל השביתה. ייצא עדכון.
- לגבי ההרצאה של רן בראון – שם דבר בכל הנוגע לחינוך ילדים והורים למתן כלים מגיל צעיר כיצד להימנע ככל האפשר משימוש בטלפונים חכמים בגילאים צעירים, כיצד לעשות שימוש נכון ובטוח בטלפונים חכמים במידה וישנם ובטיחות ברשתות חברתיות.
ההנהגה תממן הרצאה להורים מכספי ההנהגה לכלל הורי בית הספר בתאריך 09.06.25. מדובר בהרצאה יקרה ומשמעותית וחשוב כי כולנו נדאג להפיץ את ההרצאה ולקדם אותה. מקווים להוציא על זה תקשור כבר השבוע.
מאחר ויום השיא שתוכנן לסוף מאי בוטל לאחר שפורים הפך ליום שיא וגם הסטנו לשם תקציב נוסף, מצאנו אפשרות לעשות סדנאות העשרה לילדים בכיתות ג-ה. כאשר בשכבה ד תהיה גם הרחבה עם ההורים. לשכבות א-ב תהיה הרצאה או פעילות בנושא אחר בשאיפה מוגנות בכלל. מזמינה את כולם להציע לנו הרצאות. לשכבה ו' כרגע אין תקציב בגלל עלויות מסיבת הסיום.
עילי: רן מעדיף לא להיכנס לכיתות שבהן עדיין אין בעיה של לפחות 2/3 עם סמארטפונים ולכן לא נקיים לשכבות א-ב.
מעבר לזה שהוא פנומן, כפי שליעד אמרה, הוא, כעובד סוציאלי, נותן מענה מדוייק להורים של מה להגיד לילדים כשעולה הרצון בסמארטפון.עידית: תודה גדולה למור שלנו על העבודה הקשה בתמלול וסיכום הישיבות ובכלל על כל הסיוע בתזכורות ובכל הפעילויות של ההנהגה. זה לא מובן מאליו.
תודה לכל מי שתמיד מביא משהו טעים ונעים, להנעים את הזמן שלנו ביחד.
אנו נמצאים ביום ה 584 שהחטופים והחטופות שלנו עדיין שם. נייחל לחזרתם של כולם וכולן בהקדם.
ימים שקטים, בשורות טובות.
תומלל ע"י: מור גדיש, מזכירת ההנהגה
נכתב ונערך ע"י : עידית ארז, יו"ר ההנהגה
ישיבת ההנהגה הבאה והאחרונה: 30.06.25 יום שני. ההורים מוזמנים.