כמה מילים, כמה תמונות – לסיומו של שבוע

כולנו זקוקים לחסד,
כולנו זקוקים למגע.
לרכוש חום לא בכסף,
לרכוש מתוך מגע.
לתת בלי לרצות לקחת
ולא מתוך הרגל.

ועוד כותב נתן זך בשירו "כולנו זקוקים לחסד" – כולנו רוצים לתת רק מעטים יודעים איך. צריך ללמוד כעת שהאושר לא מחייך, שמה שניתן אי פעם לא ילקח לעולם. 
כולנו רוצים לאהוב, כולנו רוצים לשמוח. כדי שיהיה לנו טוב, שיהיה לנו כח."הורים יקרים, בימים האחרונים עלה בתקשורת הצורך של התלמידים והתלמידות במענה רגשי חברתי למצוקות שיצרה הקורונה, הקושי להסתגל חזרה למסגרת המתבטא בין היתר בתופעות אלימות, הקושי בלמידה משותפת בכיתות מלאות וניהול קשרים חברתיים תקינים ורציפים. מטעם משרד החינוך התבקשנו לעצור ולהתייחס לכך בכל הכיתות וכך עשינו אתמול בשיח, ביצירה, בכתיבה ובמשחק. אבל חשוב שתדעו כי מבחינתנו מדובר בעצירה סמלית ואנו עושים זאת ועשינו זאת כל הזמן, בכל השיעורים, ההפסקות, ההוויה הבית ספרית ולכל אורך הדרך מפני שברור לנו כי רק ילד.ה שמרגישים.ות מוגנים ושייכים, יכולים.ות להיות פנויים.ות ללמידה. לכן פעלנו בין היתר עוד לפני הקורונה וביקשנו ליצור למידה בקבוצות, בכל השכבות, למידה רב גילאית, למידה מתוך בחירה חופשית. הלמידה המתרחשת כך – בקבוצות, בשותפויות – היא למידה שיוצרת קודם כל שיח, קשר והשותפות מהווה כלי ללמידה חברתית רגשית – SEL – Social Emotional Learning – שהפכה כעת לנושא "החם" בכל מקום. ההקשבה לרחשי הלב של הילדים.ות היא משהו תמידי, כל הזמן צריך להיות שם, לחוש את הדברים העולים מהם, לפעול בהתאם לכך. בעיקר בעת הזו, הילדים.ות זקוקים.ות לרשת שעלינו לפרוש עבורם.ן יחד – אתם ההורים ואנחנו המורים. כל המבוגרים המשמעותיים סביבם צריכים ליצור את הרשת הזו, שתספק להם.ן יציבות, אחזקה, הכלה, הובלה, תחזיר להם.ן את העולם, השגרה הבריאה. הורים יקרים, חשוב מאוד שתהיו נוכחים בחייהם של הילדים.ות: דברו איתם.ן שמרו עליהם.ן ברשתות החברתיות. אל תתנו להם להיות שם לבד ללא פיקוח. דברו איתם.ן על האופן שבו יש להתנהל ברשת כדי שלא ייפגעו מתכנים לא הולמים, כדי שלא יפגעו ב"אחר". בעזרת וועדי הכיתות – צרו קשר, ארגנו "בית חם", בית מארח, צאו יחד בכיתות – הורים וילדים לטיולים מגבשים. ימי הולדת – נא לקיים או בכיתות שלמות או בקבוצות של כל הבנים או כל הבנות, אבל אל תיצרו מצב שבו מספר ילדים.ות מוזמנים.ות וכל היתר לא. בכלל – כל מה שאתם.ן עושים.ות – תמיד חשבו איך הייתם.ן מתייחסים.ות לכך איך הייתם אתם.ן , איך היה הילד.ה שלכם.ן מרגיש.ה לו היו עושים זאת לו.לה. "כולנו רוצים לאהוב, כולנו רוצים לשמוח – כדי שיהיה לנו טוב, כדי שיהיה לנו כוח.".. ובעיקר – כמה נפלאה היא הנתינה – או כמו שאומר זך "מה שניתן אי פעם לא ילקח לעולם".גם השבוע פעלנו רבות לקידום השיח, החיבורים, הקשר וזאת בהנאה רבה בתחומים רבים – בכל המרחבים – בפנים ובחוץ –  מצורפים צילומים מכמה מהם:

  • קריאת בוקר בגן הבוטני עם אורנית לוי

  • בשכבת ו' יצאו כיתות נוספות לסדנאות קולנוע במדרשה בבית ברל ואתמול לטיול בשמורת פולג ולדיונות בוינגייט. בהובלת המחנכות והמחנך – רינה, דורית, אודי, דלית וורד. הטיול החל באגמון פולג ליד מושב אודים. הילדים.ות צפו באגם הטבעי ובבעלי החיים שבו. טיילו בשבילים באזור בו  הצמחייה מרהיבה עד למכון וינגייט. בדיונות שבוינגייט נהנו לרוץ יחדיו במעלה ובמורד הדיונה. מזג האויר והאווירה היו נפלאים.

  • בהובלת המורים לחנ"ג – ניבה, ליאור ודור, הנבחרת שייצגה את בית ספרנו במרוץ שדה גבעת חיים חזרה עם מדליות: מקום שלישי לנבחרת הבנות (קבוצתי), מקום שני ושלישי בתחרות האישית.מקום ראשון לנבחרת הבנים (קבוצתי) ומקומות ראשון ושני בתחרות האישית. כל הכבוד לנבחרת שלנו, גאים.ות בכם.ן!

  • בהובלת אסמאא המורה לאמנות, השתתפו תלמידים.ות מבית ספרנו יחד עם תלמידים.ות מבתי ספר נוספים בעיר ומטייבה בתחרות של "ליונס" שנערכה בנושא "מחוברים לשלום". הציורים של אביגיל מידן ונעם דוד ייצגו את בית הספר ועלו לגמר העירוני באירוע מרגש ומרשים. ברכות לציירים.ות הצעירים.ות.

  • "החופש לבחור" – מצורפים צילומים.. 

תודה גדולה ליוזמת וועד הורי ו'1 תשפ"א ולכל הורי ו'1 היקרים שילדיהם כבר סיימו ללמוד אצלנו ובכל זאת, לא שכחו להשאיר מזכרת ותרמו לבית הספר שולחן עבודה יפיפה למסדרון. מצורפות תמונות.

ואחרון חביב – הורים יקרים – כדי שנוכל להמשיך ולקיים את כל הפעילויות הנפלאות – "החופש לבחור", סל תרבות – הצגות וביקורים במוזיאון, טיולים שנתיים ועוד, נא הירתמו להעברה זריזה של תשלומי הורים. 

שבת טובה לכולם.ן, 
בברכה, טלי שוורצשטיין בסר, 
מנהלת בית הספר "אוסישקין", כפר סבא