פרוטוקול ישיבת הנהגת הורים מס' 4 לשנת תשפ"ה – 22.01.25

 

כיתה שם הנציג/ה נוכחות מחליף.ה   כיתה שם הנציג/ה נוכחות מחליף.ה
א-1 גסטון גיליצ׳נסקי V   ד-1 עדי דון V  
א-2 מור גדיש V   ד-2 שגית ואזן X  
א-3 פזית לינדנברג V   ד-3 פולי לוסטהאוס V  
א-4 גיא פלאוט V   ד-4 טלי אהרון X  
א-5 דנה רדין V   ה-1 רויטל קוזה V  
ב-1 נטע אלול דב V   ה-2 ליזה ויס V  
ב-2 צביה מאור- דניאל V   ה-3 כריסטי לונה V  
ב-3 בת-עמי דרור דהן X   ה-4 לינוי גבאי V  
ב-4 אריאל ויניצקי V   ו-1 בוריס פינשטיין V  
ב-5 טופז קרונזילבר X   ו-2 עוז פרבין V  
ג-1 ביאטה גורוביץ V   ו-3 נטליה סופייצוק X  
ג-2 ליאת בר עוז V   ו-4 טלי אטינגר X  
ג-3 עילי עובדיה V   אגורא – 1 קרן דך V  
ג-4 דנה תמיר דה-רזון V   אגורא – 2 איריס דורי V  
ג-5 נועה עוז X   אגורא – 3 תום גל X  יאנה קרייצמן
        אגורא – 4 עידית ארז V  

 

מנהלת ביה"ס – טלי שוורצשטיין בסר , סגנית מנהלת – דורית נועמה
דברי פתיחה
עידית , יו"ר ההנהגה –  השבוע הזה התחיל באירוע מרגש במיוחד, בחזרתן של רומי גונן, אמילי דמארי, דורון שטיינברכר. מחכה להן שיקום ארוך ולא פשוט אבל הן בבית. נייחל לחזרתם וחזרתן של כל 94 החטופים שנותרו בהקדם כדי שיחל השיקום האמיתי של עם ישראל.

טלי, מנהלת בי"ס – עדכונים שונים:

  • שכבת ב' נהנית השנה מחוג שחמט. כמו כן, נפתחה קבוצה לחובבי שחמט משכבות ג-ו.

אחד ממשחקי החצר שנוספו הוא משחק השחמט. את המשחק בחרנו להציב ליד העמדה של דרור השומר שהינו שחקן שחמט מקצועי ושופט. הילדים באים לבקש לקחת ממשרדי את כלי השחמט בהפסקות ומשחקים בהכוונה של דרור וההנאה גדולה.

  • הפכנו להיות בית ספר מדגים, ומגיעים אלינו מנהלים מבתי ספר ומוסדות חינוך שונים אשר שולחים את צוותי החינוך שלהם אלינו ללמוד.
  • בנושא שחרור החטופים והחטופות –בכיתות הנמוכות נעשו פעילויות בנושא התקווה. בכיתות הגבוהות יותר בנושא הרגשות המעורבים שסובבים סביב הנושא. יש לזכור שלצערינו הגדול מאד יהיו גם שיחזרו לא בחיים וצריך לחשוב איך לתקשר את הנושא עם הילדים.
  • בנושא ניקיון השירותים – אנו ממשיכים לדבר ולעבוד על זה. בכל כפר סבא אותן חברות הניקיון, כלומר הנושא עולה בכל בתי הספר. לדוג' בשבוע שעבר 16 בתי ספר בעיר לא קיבלו בכלל מנקים ומנקות. אצלנו המצב השתפר מעט אבל הוא עדיין לא אופטימלי, גם הילדים עדיין לא מתנהלים בצורה מכבדת ונקייה. חשוב לתזכר בכיתות שההורים יבקשו מהילדים שיתריעו כשרואים שהשרותים מלוכלכים.
  • תשלומי הורים – שכבות א-ג – אחוזי הגבייה עדיין מאוד נמוכים ולא יאפשרו לנו להוציא לפועל פעילויות מתוכננות וטיולים וחבל שכך. בשכבות ד-ה-ו –כ 90% – עדיין לא מספיק.

נציגים מעלים סוגייה כי הם מתזכרים בכיתות כל הזמן, ולא יודעים איך להמשיך להתנהל מול ההורים מלבד להמשיך ולבקש. ההרגשה לא טובה ונעימה. תחושה שמציקים. יש מי שביקשו לקבל שמות על מנת לפנות באופן אישי.

עידית:  חשוב להבין שבעוד שלקחנו בחשבון תשלומי הורים לפי 90%, עדיין טיולים שנתיים, פעילויות תרבות מתומחרות ע"י הרשות, משרד החינוך וחברת הטיולים לפי 100%. לכן זה יכול לייצר גרעון שאין מאיפה להשלים אותו. בנוסף, לאור המצב לצערי הרב אנו עדים למשפחות רבות שעוזבות את הארץ ולא מקבלים על כך הודעה מוקדמת ולעיתים גם לא יודעים לאיזו תקופה. גם זה משפיע על תמחור הפעילויות. ולכן חשוב להמשיך ולעודד בכיתות. זה לא נכון לסמוך על המזכירות שאמורות לסייע לצוותים בבית הספר, לילדים והילדות שבאים לבקש עזרה, להנהלה ולתת מענה טלפוני למי שמתקשרים. זה משפיע על הזמינות שלהן. לא ניתן לתת שמות של מי שטרם שילמו בגלל צנעת הפרט. כן אפשר לומר כמה עדיין לא שילמו מהכיתה. לפרטים מדויקים אפשר לפנות לקרן דך הגזברית שתסייע במתן מידע מול סול המזכירה.

לגבי שאלת בניית הממ"ק – אנחנו אופטימים בנושא ונראה כי בית הספר נמצא בראש סדר העדיפויות לאור הסדרי הבטיחות. מקווים כי בקיץ יבנה ממ"ק בבניין ביאליק. בנוסף תורד הגדר ההיקפית של חצר א-ב ותוחלף בגדר גבוהה יותר. כמו-כן תימשך בניית המעלית להוספת נגישות בבניין רוטשילד.

אריאל: מדוע לא נבנים שקי החול השנה? הפסקת האש הזו שברירית
טלי: לפי הבטחת הרשות, שקי החול יכולים להיבנות תוך 24 שעות וקיימת תוכנית מוכנה בהיכון למקרה הצורך.

 

עילי, יו"ר ועדת תקשורת מציג את פעילות ועדת תקשורת לשנה זו.

חברות הוועדה: מההנהגה – פזית, צביה, לינוי, פולי, בת-עמי. הורים מבית הספר – ליעד, עינת, שירה ויאנה.

האג'נדה: לקיחת אחריות הורית לגבי שימוש בטלפונים ורשתות חברתיות ע"י יצירת תכנית מותאמת גיל וחשיפה הדרגתית לטלפונים ורשתות חברתיות תוך יצירת שלושה מרחבי פעולה אופטימליים.
מרחב שכבות א'-ב': בשאיפה מרחב נקי ונטול מכשירים סלולריים.
מרחב שכבות ג'-ד': בשאיפה מרחב נקי מטלפונים חכמים ורשתות חברתיות. ברור לנו כי כיתה ג' הינה קריטית כאשר הרבה ילדים כבר מקבלים טלפונים חכמים וחשוב להבין למה ומה האלטרנטיבות לכך. בכיתה ד' להרבה ילדים יש אישור לרשתות חברתיות למרות שהם עדיין לא בשלים לכך נפשית וקוגניטיבית. חשוב לדבר על שיח מכבד, תקשורת בריאה.
מרחב שכבות ה'-ו': מרחב סלולרי מנוטר ומדובר. חשוב שהורים יהיו חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה. המעורבות חשובה ליצירת שיח בונה, אמנה כיתתית,  תוך הרצאות לשכבות לתקשורת נכונה לצד הסכנות הרבות ברשת גם ע" אנשי מקצוע.

הוצגו כלל הפעילויות שייעשו השנה. כאשר הבקשה היא גם מול בית הספר להגביר את האכיפה. בית הספר רתם את הנהגת התלמידים לנושא ההסברה, אכיפה ופנייה לעזרה במידת הצורך. יהיו סקרים להורים בכלל השכבות על מנת ללמוד את הנושא יותר לעומק.

עידית: יש שני אירועים קרובים – ט"ו בשבט ואירוע פורים.
אירוע פורים – השנה יום השיא לחגיגת התחפושות יהיה ביום רביעי. בימים ראשון, שני, שלישי יתקיימו ימי תחפושות עליהם תחליט הנהגת התלמידים . ביום חמישי יום תענית אסתר גם כן תהיה תחפושות "פשוטה" ולא חגיגה. ביום שישי לא יתקיימו לימודים ויוצאים לחופשת פורים. צוות רכזות בית הספר התכנסו יחד עם נציגים מועדת אירועים ויחד החליטו על הקונספט שהשנה יהיה בסימן אנשים טובים מארצות שונות בעולם ותרומתם.ן לעולם.  חשוב לנו השנה, יותר מתמיד, לתת לילדים ולילדות שלנו חוויה מלאה של הנאה ושמחה ולו לכמה שעות, שתחל ממש מהכניסה לבית הספר דרך שערים מקושטים.  אנו מעורבים בכלל השלבים החל מחשיבה על תוכן היום הזה, דרך התפאורה בכיתות וקישוט בית הספר. לשם כך אנו זקוקים להרבה סיוע בחשיבה ובהפקה וגם בידיים עובדות. ההקמה תהיה כנראה בשלישי שלפני וביום רביעי מי שיכולים ורוצים מוזמנים להצטרף אלינו לסיוע. ייצא קול קורא להורים ואנו זקוקים לפחות ל 2 הורים מכל כיתה לשם הצלחת האירוע.
בהמשך עבודה בקבוצות על הצעות לתוכן תחנות שונות שיהיו באותו יום .

איריס, יו"ר ועדת קיימות: לפני שבוע התכנסנו נציגי ועדת קיימות יחד עם עביר המורה שמובילה את הוועדה הירוקה מטעם בית הספר וגלית המורה שמובילה את הנהגת התלמידים. יחד איתם חשבנו את שבוע הקיימות והנראות בבית הספר לקראת ט"ו בשבט. היה פורה ומפרה מאד. המטרה בשבוע זה תהיה לתרום לנראות בית הספר וגם לעודד את התלמידים והתלמידות לקחת חלק פעיל בכל יום בתרומה לסביבה נקייה.
יום א' – יום שיוקדש לחשיבות שירותים נקיים. תתקיים השקה נוצצת עם תחרות נושאת פרסים בין הבניינים לשכבה שתסייע בשמירה על ניקיון השירותים לאורך כל השבוע.
יום ב' – יום ניקיון בית ספר – תהיה חלוקה לאיזורים שונים וכל שכבה תהיה אחראית לניקיון בית ספר באיזור אחר. יום זה יהווה נקודת התחלה ומעתה כל כיתה במשך השבוע תיקח חלק פעיל בניקיון בית הספר בשעה הראשונה של הבוקר בסבבים.
יום ג' – ילדי  ועדת קיימות מטעם הנהגת התלמידים יעברו בכיתות ויעבירו הדרכות על הנושא
יום ד' – הפסקה פעילה עם תחנות שונות מטעם הנהגת התלמידים
יום ה' –יצירה מחומרים ממוחזרים בכל שכבה בהתאם לגיל.
יום ו' – יום שתילה בבית הספר יחד עם הורים. ביום זה גם יחולקו תעודות.

עידית, עדכונים שונים:

  • הילדים של ועדת קיימות, הנהגת התלמידים היו נפלאים והעבודה איתם מרגשת. בימים אילו עובדים גם על ווסטים של "סיירת אוסישקין" שישמשו את הנהגת התלמידים בפעילויות שונות.
  • רוצה לבקש להקפיד על הנוכחות בישיבות ההנהגה ולהזכיר כי גם בתקנון ההנהגה הוחלט כי לא ניתן להיעדר מעל לשתי ישיבות רצוף. הנוכחות חשובה לשם העברת מסרים בצורה נכונה בכיתות וזה התפקיד הבסיסי של כל נציג – להעביר את המידע לכיתה. בבקשה סייעו לנו לקבל תגובות מכם בזמן ולא תזכורות בפרטי. העבודה רבה וזה מקל מאוד על שיתוף פעולה.
  • תודה גדולה לטלי אהרון על ההשקעה הרבה ביצירת סרטון ההדרכה לוובטופ. שעות רבות של עבודה מאומצת.
  • בימים אילו עובדים על ניוזלטר ארוך במיוחד הפעם שיסכם את פעילות ההנהגה בחצי השנה הראשונה שעברה. תודה מראש לטלי מועדת דוברות על העבודה.
  • "חוגגים בשלושים וכולם מגיעים" – בישיבת ההנהגה השלישית הנושא הועלה על הצורך ביישור קו בנושא מתנות ימי הולדת בכיתות על מנת שלא לייצר חסם כלכלי ולעודד השתתפות של כל הילדים והילדות ללא קשר למתנות. ההנהגה הסכימה על כך. בימים הקרובים ייצא מידע ופלאייר בנושא. אנא העבירו קודם לוועדי הכיתות כי חשוב שכולנו נסכים על כך. חשוב הוא הביחד ולא המתנות. לאחר מכן להעביר בכיתה ולבקש לפעול בסולידריות.
  • יו"ר ועדת צהרונים, בת-עמי, תפתח קבוצה של נציגי הורים בצהרון לפי כיתות על מנת להיות בקשר ישיר עם כולם. חשוב לאתר בכל כיתה נציגים שיכולים לסייע בכך.
  • מבקשת בשמי ובשם קרן דך את אישור ההנהגה לפתוח חשבון בנק להנהגת ההורים בהתאם למה שהוחלט בתקנון ההנהגה. זאת על מנת לרכז את הכספים שהצטברו במקום אחד. בימים אילו נעשים בירורים על פתיחת חשבון בנק. יהיו 2 מורשי חתימה. הישות המשפטית תהיה ועד הורים.
    האם יש מתנגדים לפתיחת חשבון רשמי של הנהגת ההורים?
    תוצאות ההצבעה: אין התנגדות מאף חבר הנהגה. יש אישור עקרוני לפתוח חשבון בנק.
  • בית ספר אוסישקין פועל במסגרת פרויקט " בית ספר מנגן" בעיר כ"ס מטעם הקונסרבטוריון מזה כ 30 שנה. פרויקט חשוב ביותר במסגרתו הילדים והילדות שלנו זוכים לחשיפה לעולם המוסיקה, גם בבתים שבהם אין חיבור לעולם הזה. בכל שנה נכנסה גילי המנצחת של התזמורת בקונסרבטוריון ומנהלת הפרויקט לכיתות באספת ההורים הראשונה של שכבת ב' לספר על הפרויקט. אולם השנה בצל המלחמה והמורכבויות השונות גילי לא הגיעה למפגשים אילו ונדמה כי הייתה אי הבנה והעברת מסרים לגבי הפרויקט הנפלא הזה. משום כך הורים רבים לא נענו לצערי הרב לבקשה להעברת התשלום המסובסד עבור שיעורי הנגינה בסך 330 ₪ לשנה במקום כ- 400 ₪ לחודש.

טלי מנהלת ב"יס מוסיפה – אנו יודעים על ההשפעה החשובה של הנגינה על המוח והתרומה על שיפור יכולות הלמידה של הילדים. שיעור מוסיקה הינו חלק ממערכת השעות של הילדים ואין אלטרנטיבה לכך מבחינת השעות. זו עוד שפה שהם רוחשים כמו כל שפה ומקצוע אחר וחשוב שההורים גם יעודדו אותם לכך. החללית זה הבסיס וההתחלה בשנה הראשונה המאפשרת חשיפה ללימודי מוסיקה. בהמשך הילדים יכולים לבחור את הכלי המתאים להם ולקבל שיעור פרטי בזמן בית הספר בתיאום מול בי"ס והקונסרבטוריון בתשלום סמלי יחסית.

עידית – ברור לנו כי ההתחלה הייתה צולעת במקצת אולם חבל שעוררה התנגדות בקרב ההורים במיוחד שהילדים והילדות מקבלים כאן ערך בל ישוער. אבקש את תמיכת נציגי הנהגה של שכבה ב' בהסברה להורים ועידודם לשלם את שכר הלימוד לשם הצלחת הפרויקט החשוב הזה. נקיים מפגש בנושא עם נציגי השכבה.

  • תודה לאריאל על החיבור לחברת "תן ביס" שתרמה כסף עבור משלוחי המנות שהכינה ועדת תרבות וקשרי קהילה עבור הפרויקט של חיבור לסבתות והסבים של נרצחי הנובה.

טלי, מנהלת בית הספר מוסיפה: בשנה שעברה אימצנו קבוצה של כ 20 סבים וסבתות שאיבדו את נכדיהם ונכדיהן בנובה. רוצה לשתף בתגובה מרגשת שהתקבלה מאחת הסבתות השכולות שהייתה, מסתבר, גם סייעת בבי"ס אוסישקין בעבר וילדיה למדו כאן. כמה חשוב לעשות זאת ונמשיך לאמץ אותם ולתת תקווה.

 

אנו נמצאים ביום ה 474 שהחטופים והחטופות שלנו עדיין שם. נייחל לחזרתם של כולם וכולן בהקדם.

ימים שקטים, בשורות טובות.

 

תומלל ע"י: מור גדיש, מזכירת ההנהגה

נכתב ע"י : עידית ארז, יו"ר ההנהגה