כיתה | שם הנציג/ה | נוכחות | מחליף.ה | כיתה | שם הנציג/ה | נוכחות | מחליף.ה | |
א-1 | גסטון גיליצ׳נסקי | V | ד-1 | עדי דון | V | |||
א-2 | מור גדיש | V | ד-2 | שגית ואזן | X | X | ||
א-3 | פזית לינדנברג | V | ד-3 | פולי לוסטהאוס | V | |||
א-4 | גיא פלאוט | V | ד-4 | טלי אהרון | X | יפעת שרון | ||
א-5 | דנה רדין | X | ואלרי לוין | ה-1 | רויטל קוזה | V | ||
ב-1 | נטע אלול דב | V | ה-2 | ליזה ויס | V | |||
ב-2 | צביה מאור- דניאל | V | ה-3 | כריסטי לונה | V | |||
ב-3 | בת-עמי דרור דהן | V | ה-4 | לינוי גבאי | V | |||
ב-4 | אריאל ויניצקי | V | ו-1 | בוריס פינשטיין | V | |||
ב-5 | טופז קרונזילבר | V | ו-2 | עוז פרבין | V | |||
ג-1 | ביאטה גורוביץ | V | ו-3 | נטליה סופייצוק | X | X | ||
ג-2 | ליאת בר עוז | V | ו-4 | טלי אטינגר | X | רינת | ||
ג-3 | עילי עובדיה | V | אגורא – אוריינה | קרן דך | V | |||
ג-4 | דנה תמיר דה-רזון | V | אגורא – מורן | איריס דורי | V | |||
ג-5 | נועה עוז | V | אגורא – ורד | תום גל | V | |||
אגורא – ליאת | עידית ארז | V |
מנהלת ביה"ס – טלי שוורצשטיין בסר
סגנית מנהלת – דורית נועמה
מחנכת ב4 ומרכזת חברתית – גלית הסקין
הורים נוספים צופים
דברי פתיחה
עידית , יו"ר ההנהגה – משמח שעוד הורים מצטרפים אלינו לשמוע ולהיות חלק. הישיבות פתוחות לכל ההורים. ברור לי כי יש ציפייה שנתחיל את הישיבה הערב עם התייחסות לנושא המיגון. אבל חשוב לזכור שאנחנו כאן בהנהגת ההורים עושים גם וגם וגם, והכי חשוב מביאים ערך ביצירת קהילה חזקה וזאת המהות של ההנהגה. תהיה כמובן התייחסות לנושא המיגון ואעדכן בהתפתחויות. בנוסף מחר תתקיים שיחה בזום לכל הורי כיתות א,ב,ג בנושא המיגון תחת מתווה "הכי מוגן שיש".
אני רוצה להתחיל בתודה. לפני כשבועיים הופץ בקבוצות וואטסאפ בעיר מידע שגוי לגבי פתרון בנושא המיגון באוסישקין. לשמחתי המידע הזה לא עלה בקבוצת ההנהגה שלנו ובצדק. כפי שאמרתי, המידע הנכון והאמין תמיד יגיע מתוך בית הספר. זה מעיד על אמון ותודה לכם.ן על זה.
טלי מנהלת ביה"ס – השבוע ביקרו אצלינו מנהלים ומפקחים במסגרת "שבילי חינוך" – תכנית מטעם הנהלת המחוז של משה"ח. בתכנית, מנהלים ומפקחים לעתיד מגיעים למספר מצומצם של בתי ספר ולומדים תוך כדי הדגמה, על פעולות ניהוליות של המנהלים. בית ספר אוסישקין נבחר כמוסד מדגים פדגוגיה לצד 40 בתי ספר נוספים (מתוך 350). מרגע שהסתיים שיתוף הפעולה הזה בית הספר מוצף בבקשות של מנהלים להגיע לכאן שוב ללמוד ולהביא את הצוותים שלהם ללמוד גם כן. התקבלו משובים מרגשים וחיוביים רבים על כך שההשתתפות באוסישקין שינתה הרבה בדרך החשיבה שלהם ופיתחה אותם.
בנושא מוגנות הילדים בבית הספר – הילדים זקוקים לשגרה. זה הדבר הנכון והבריא לכולנו. אנו כאן לטובת הוראה ולמידה וניתן לראות את ההשפעה של שגרה שקטה על הילדים. חשוב שנצליח לשמור על זה למענם.ן ולמען הצוות. במיוחד בזמן אזעקה – צריך לתת לצוות לשמור על החוסן של הילדים והילדות וזה קורה גם באמצעות ההורים. צריך להרגע, לנשום ולסמוך על הצוות. לזכור שהם האחרונים להיכנס למקלט, וזאת לאחר שהם מוודאים שכל הילדים נמצאים במרחב המוגן. חשוב להבין מה זה עושה לילד כשאמא מגיעה באמצע אזעקה או אחריה לקחת את הילד מבית הספר. מה זה משדר לו, לשאר הילדים. זה פוגע במוגנות שלהם. תנו להם להמשיך את השגרה, לשחק, לשיר, להיות חלק מכולם.
בנושא ניקיון השירותים – הוגבר הפיקוח. לידיעה, במשך היום אסור למנקה להשתמש באקונומיקה מטעמי בטיחות. אבל לפני כשבוע אחת המנקות ממש התחננה שאאפשר לה לעשות שימוש נקודתי בחומר ניקיון לאחר שראתה שילדים עשו את הצרכים שלהם על רצפת השירותים. ברור שזה לא קורה בבתים! מאיפה זה מגיע? ילדים וילדות שוברים סבוניות, טורקים דלתות, סותמים שירותים עם נייר טואלט ובוץ, נועלים דלתות מבפנים ומשאירים אחריהם שירותים מלוכלכים (גם בבניין רוטשילד, של ה"גדולים"). אב הבית עושה ביקורות, המורים והנהגת התלמידים עוברים בכיתות עם מצגות, נעשים המון מאמצים, אבל לצערנו חלק מהילדים לא מכבדים את המקום, הורסים ושוברים הכל. בעקבות הצעתה של עידית יש כיום דף מעקב תלונות שירותים שנמצא במזכירות. נבקש כי ההורים יעודדו את הילדים לגשת למזכירות להתלונן על שירותים לא נקיים על מנת שנוכל לטפל מיידית. אנחנו משקיעים בזה הרבה. אולם חייב להיות כאן גם שיח של ההורים בבית עם הילדים. לקחת אחריות ולסייע לצוות.
מספר נציגי ההנהגה נותנים דוגמאות פרטיות על הקושי של הילדים שלהם בשל מצב השירותים. עולות מספר הצעות לפתרון, כולל פיקוח של תלמידים – צוותים תורנים. טלי מעדכנת שזה נוסה בעבר אך הייתה התנגדות מההורים.
עידית: כדאי לנסות זאת שוב. יש כאן ערך וחייבים להיות חלק מזה.
תום: מציעה לארגן שבוע נראות לאורך תקופה. לרתום את הילדים בדרך של תחרות בין השכבות, בין המסדרונות, להוסיף חומר לימודי בהקשר הניקיון, ולגייס כמה שיותר הורים.
בת-עמי: לעודד את ההורים לדבר עם הילדים שלהם, גם אם הם בטוחים שזה לא הילד שלהם שעשה זאת.
עילי: לסובב את זה – עשינו כל מה שאנחנו יכולים – דבר עם הילד שלך. חייבת להיות פה אחריות.
טלי מציעה להקים קבוצה קטנה ולמצוא פתרון יחד.
ועדות ההנהגה
עידית: מבקשת מראשי הועדות לסכם את פועלם עד כה ולפרט את התכנית השנתית של כל ועדה.
צביה, יו"ר ועדת תרבות וקשרי קהילה – חברות וחברי הוועדה: קרן דך, אריאל, דנה רדין, ליאת בר עוז, רויטל קוזה, כריסטי לונה, עוז פרבין, איריס אדם דורי. הורים מביה"ס: קרן זמיר, יניב נוחם, דמיאן האס, לירון כחלון.
אנחנו מאמינות ומאמינים שפעילויות התנדבותיות תורמות לחיזוק ושימור החוסן האישי והקהילתי ולתחושת שייכות. בנוסף, מעבר להתפתחות והעשרת הנפש, אירועי תרבות מהווים עבורנו אויר לנשימה ואתנחתא מהיומיום והשגרה שלאחרונה רוויה בדוחק. חשוב לנו להודות לגלית הסקין, הרכזת החברתית, שתמיד איתנו ומסייעת בכל. בין היתר אחראית על הקמת משחקייה בבי"ס בעיקר להפסקות גשומות.
השנה בראש השנה – דאגנו לאיסוף אגרות ברכה לחיילים שמשרתים בעזה במסגרת פרויקט מרגש בשדרות שנקרא "בישול עוטף", דאגנו לעוגות דבש משמחות עבור משפחות המילואים. בהמשך נרצה להקים צוות מצומצם שתפקידו יהיה לדאוג למשפחות המילואימניקים ומשרתי כוחות הביטחון ע"י גיוס נציגים כיתתיים שיסייעו בלוגיסטיקה היום-יומית. בשבוע הבא נוביל את יריד יד 2, וכל נציגי ונציגות ההנהגה מוזמנים לסייע יחד אתנו. סביב פורים, נוביל שוב את הפרויקט להוקרת סבים וסבתות שכולים מהנובה. נחזיר את ההרצאות להורים בערבים נושאים שונים מגוונים ליצירת מפגשים קהילתיים. בפסח נדאג לאיסוף סלי מזון. פרטים ינתנו בהמשך. וכמו תמיד בסוף השנה נאסוף תיקים וקלמרים לעמותת "זהבי".
קרן, יו"ר ועדת מתנות ואירועים– חברות וחברי הוועדה: צביה, ביאטה, אריאל, שגית, ליזה, רויטל, איריס וטלי. הורים מביה"ס: דפני ספיר.
במסגרת פועלה של הוועדה, נעבוד בשיתוף פעולה עם בית הספר על אירועים שקורים במהלך השנה כמו פורים ויום השיא במאי. נוביל את חגיגות יום המורה שנדחה לחודש מאי. נציין את תודתנו וההוקרה של ההורים כולם לצוות ההיקפי בראה"ש, פורים, פסח, וסוף שנה.
תום, יו"ר ועדת פלורליזם ומגדר: חברות הוועדה: דנה תמיר, שגית ואזן, ליאת בר עוז, נטע אלול דב, גיא פלאוט, פולי לוסטהאוס. הורים מביה"ס: אופיר בן עטיה יצקן, יאנה קרייטמן, ליעד סטרולוב סייג, ניצן הראל, נטלי קוסקי.
מטרת הוועדה היא להכניס בשילוב, בעבודה צמודה עם בית הספר פתיחות, סובלנות לקונספט של מגדר, לאפשר לילדים (ולמבוגרים) להרגיש בנוח עם מי שהם. הגברת המודעות באמצעות פלאיירים (לדוג' יום הבת הבינלאומי), פלאייר שמאגד את כל החגים של כל העדות והדתות. המורה ורד שי מצוות בית הספר מלווה את הוועדה מהקמתה. מידע נוסף שייצא יהיה בנושאים יום זכויות האדם וחודש הגאווה. אירועים – בין יום המשפחה ושבוע הנערה/יום האישה הבינלאומי. שנה שעברה היה פאנל של נשים מתוך הקהילה עם סיפור מעניין. זה מתאים יותר לכיתות ה' ו-ו'. לכיתות הנמוכות יותר נשאף לערוך פעילות ספורטיבית א-מגדרית יחד עם צוות בית הספר.
איריס, יו"ר ועדת קיימות – חברי וחברות הוועדה: עדי דון, נועה, גסטון. הורים מביה"ס: נחשון, נטלי קוסקי.
המטרה היא להנכיח קיימות בכל מה שיש בבית הספר. להגביר מודעות לדוגמה על קיום פעילויות חינוכיות או חברתיות בכיתה בשימוש של כלים רב פעמיים במקום כלים חד פעמיים. חשוב לרתום ולעודד את ההורים להיות חלק מזה וזה לגמרי אפשרי. ביריד יד 2 יהיה דוכן חולצות שנשכחו. נעבוד עם מורה עביר נאשף כדי להטמיע את הנושא בתוך הכיתות. יש מחשבות בעתיד על ערב החלפת בגדים. לארגן אירוע קיימות בבית הספר.
עילי, יו"ר ועדת תקשורת – חברות וחברי הוועדה: פולי לוסטהאוס, לינוי גבאי, בת עמי, פזית לינדנברג, צביה. הורים מביה"ס: ליעד סטורלוב, יאנה קרייטמן. עדיין לא הייתה התכנסות עקב עניינים אישיים. מידע ייצא בהמשך.
בת-עמי, יו"ר ועדת צהרונים: חברות וחברי הוועדה: גיא פלאוט, מור גדיש, טופז קרונזילבר. הורים מביה"ס: חן ארויו, עדי בורנשטיין, אריאל רבינוביץ'.
מטרות הוועדה: יצירת שיתוף בין ההורים לצוות הצהרון וצוות הניהול של הצהרון לשם שיפור איכות. יצירת מסגרת חינוכית מיטיבה עבור הילדים ומתן מענה לבעיות שעולות בשטח.
עבודת הוועדה מושתת על יצירת יחסי אמון וכבוד עם הצוותים שיאפשרו עבודה שוטפת ומשותפת.
אופי הפעילות: טיפול בתלונות הורים שלא טופלו מול מובילת הכיתה/מנהלת הצהרון, קיום פגישות שוטפות עם הצוות בהם עולים נושאים שוטפים הדורשים טיפול, קיום פגישות היערכות לפני קייטנות, זיהוי נושאי רוחב הדורשים מתן מענים מותאמים בצהרון בית הספר (למשל פעילות בימי גשם, שיפור איכות המזון).
לו"ז הוועדה: התקיימה פגישת התנעה ראשונית של צוות הצהרונים ופגישת עבודה עם צוות הניהול.
תתקיים פגישה נוספת של צוות צהרונים, יחד עם צוות אפונים וצוות ניהול הצהרון לצורך שיפור איכות המזון ואופן הגשתו והנגשתו.
פגישה נוספת תתקיים במהלך דצמבר לקראת קייטנת חנוכה.
בסוף רבעון הראשון תתקיים פגישה עבודה נוספת וכן היערכות לקייטנת פסח.
ברבעון השני יתקיימו שתי פגישות, פגישת עבודה שוטפת ופגישה התנעה לקייטנת הקיץ.
בחודש אוגוסט תתקיים פגישה לקראת פתיחת השנה.
עידית: העבודה של יו"ר ועדות היא קשה ומתישה. תראו את כל התכנים שעולים כאן. יש פה ריבוי משימות והמעבר הזה שהורים כולם עושים בוועדות במסגרת ההתנדבות מאד לא מובן מאליו ומאד מרגש.
מבקשת ומצפה מכולם.ן להגיע לעזור ביריד יד 2, זהו יריד של הנהגת ההורים וחשוב כי כולנו נהיה שם לסייע לוועדת תרבות על מנת שיהיה מוצלח -גם עבור הצוות המפיק. כמובן מודה לטלי שמאפשרת את הירידים האלה בכל פעם מחדש ולצוות המורים וההנהלה שנשאר ולוקח חלק.
גלית הסקין שמובילה את הנהגת התלמידים נמצאת פה אתנו הערב כדי לחבר את כל מה שאנחנו פועלים למענו לעשייה של הילדים.
גלית הסקין, רכזת חברתית: רשמתי לעצמי הרבה נושאים בהם נוכל יחד לעלות רעיונות ולחבור. השנה הוחלט כי גם הנהגת התלמידים תעבוד בוועדות. יחד נעלה רעיונות. קיימת ועדת נראות, עיתון בית הספר, ועדת בידור והפסקות פעילות, ועדת רדיו. נשמח לקיים מפגשים בין הוועדות ליצירת שיתופי פעולה.
מתנות יום ההולדת של הילדים בכיתות
בת עמי: מבקשת להעלות נושא זה מאחר ואנו הנהגת הורים ויש לנו אחריות רבה. רוצה להביא לתשומת הלב של כולם כי הובא לידיעתי שיש מקרים בהם הורים בכיתות בחרו שלא לשלוח את ילדיהם למסיבות יום הולדת כיתתיות בגלל נושא כספי. מתנות יום ההולדת הצנועות, היום כבר לא צנועות בכלל. הורים משלמים גם 50 ש"ח למתנה ואם מספר ילדים חוגגים יחד, זו הוצאה לא קטנה ובפרט שיש כמה ילדים ועוד הוצאות בתקופת המלחמה. כהורים יש לנו את האחריות לדאוג שכל הילדים יוכלו להגיע בשמחה לימי הולדת. זו המהות. לא המתנות אלא הרוח, האווירה, ההשתתפות. לנו כהנהגה יש אחריות להפיץ ולהוביל מהלך שכולם.ן מגיעים לימי הולדת! ומי שיכולים – מעניקים עד 30 ש"ח בפייבוקס. וזהו. הרעיון הוא לפתוח קבוצת פייסבוקס על סכום קבוע של 30 ש"ח. מי שרוצה שם, מי שרוצה לשים יותר מעביר בפרטי, מי שרוצה קונה מתנה. אבל יש הגבלה. הוסכם ע"י כלל ההנהגה לקדם את הנושא החשוב הזה. בכיתות ו' לחגיגות בני מצווה אפשר להחליט על יותר.
עדכונים נוספים
* ב 17.12 ישיבת ההנהגה הבאה. תהיה הצבעה נוספת לגבי הארכת הפגישה בשל דיון בנושא מתנות או פגישה נוספת.
* בחודש הבא – חג חנוכה. אנא פנו יחד עם ועדי הכיתות למחנכי הכיתות לשאול איך אפשר לעזור. לתזכר את נושא האלרגיות והרגישויות. לעשות כבר רשימה של אלו עם ריבה ואלו בלי ריבה. חשוב לקחת בחשבון אקסטרות עבור הילדים וכמובן עבור הצוות. ממליצה כי לשם הבטיחות הורים לילדים עם אלרגיות קשות ידאגו באופן אישי לסופגנייה ממקומות מוכרים ובטוחים.
* תשלומי הורים – נשלחו לכל הוריי בי"ס. יש לעודד גבייה בכיתות ולתזכר את ההורים. קיום פעילויות בית ספריות כגון סל תרבות, הצגות, טיולים, פעילויות העשרה ועוד תלוי בגבייה.
טלי: לגבי טיולים – הטיולים השנתיים נדחו כרגע למאי. הגבייה נעשית כי רוצים להוציא את הילדים לטיול. מחיר הטיולים לא עלה במשך כמה שנים אבל כל היתר עלה כמו אוטובוסים, דלק וכו', ולכן בי"ס נאלץ לשנות את הרכב הטיולים לשכבות ה' ו', כך שעדיין נהיה כפופים לחוזר מנכ"ל מבחינת מחירים (שלא השתנו ועלו בהתאמה).
* אתר אוסישיקין – בעזרתם של נדב מאור-דניאל ועילי מתחדש בקרוב
* וובטופ – צריך את עזרת ההנהגה להפיץ בין ההורים. חשוב כי כולם יהיו מחוברים למערכת הבית ספרית. זו הדרך לקבל את ההודעות ולהיות בקשר. אדאג ליצירת סרטון הסבר לסייע למי שלא יודעים כיצד להתחבר למערכת ולחבר אותה גם למייל האישי. בכל פעם שיוצא מייל דרך הוובטופ חשוב כי תעוררו מודעות בכיתה ומי שלא מקבל שייצור קשר עם המזכירות.
* תופעת קבוצות הוואטס-אפ בתוך הכיתות – מגיעות אליי פניות מכיתות שונות ובעיקר משכבות ג-ד, לסייע במתן כלים לניהול שיח עם ההורים בכיתות על מנת לייצר הסכמות בין הורי הכיתה, אמנות וואטס אפ בתוך הקבוצות וכללי התנהגות. אני שמחה לסייע כמובן לפונים. בהמשך יחד עם עילי וחברי ועדת תקשורת נייצר סט כלים מתאים לוועדי הכיתות ולהורים.
* נציגים ונציגות חדשים שמרגישים שצריכים חניכה לגבי מה שקורה בהנהגה – פנו אליי.
* במקרה של אזעקה – מזכירה כי כדאי לכתוב בקבוצות ההורים – כי אנחנו כאן ונהיה בקשר עם מנהלת בי"ס דרך ההנהגה. חשוב לשים לב למה שקורה בקבוצת ההנהגה ובקבוצת הכיתה בדקות שלאחר האזעקה ולנסות להיות זמינים.
תום: אני רוצה להעביר ביקורת על השיטה, ולהוסיף שבמהלך עשר הדקות מרגע האזעקה גם הנציגים של הנהגת ההורים צריכים להיות במרחב מוגן ולא נכון לבקש מהם להעביר הודעה.
עידית: אני מעבירה את ההודעה של מנהלת בי"ס כשאני מקבלת אותה. חשוב להעביר את ההודעה בכיתות גם אם זה לאחר 10 דקות במידה ולא התקבלה הודעה ממחנכת הכיתה. אם אני רואה שמישהו לא סימן כי ההודעה הועברה, אני בודקת (גם בפרק זמן של מעל 20 ד') אם הכיתה קיבלה הודעה רק על מנת לראות אם צריך לסייע שם. כדאי לשלוח את ההודעה בקבוצה של ועדי השכבה ככה שנדאג להפיץ את ההודעה.
בנושא המיגון
עידית: כאמור הסיפור מורכב מאוד לאור העובדה כי יש ילדים וילדות רבים נכון להיום היושבים בחדר עם חלונות בהתאם למתווה של פיקוד העורף "הכי מוגן שיש". הנהלת ביה"ס בשיתוף הנהגת ההורים פועלת כל יום לשיפור המיגון. לא מחכים לאזעקות ולא לשאלות של הורים. אנו עוסקים במלאכה הזו בלי סוף.
השבוע התקיימה פגישה עם אסנת חכמון, ראש אגף החינוך בעירייה יחד עם טלי המנהלת ועימי. העלנו שוב בפירוט את כלל הקשיים המיגוניים אצלינו. הובן כי ראש האגף מבינה ומכירה את המצב, אולם בהיעדר תקציב ומאחר ויש עוד בתי ספר בעיר מצב דומה לאוסישקין, כל עוד כ"ס מוגדרת ברמת מסוכנות "1" והתושבים ממשיכים לקיים את חייהם כרגיל במרחב הציבורי – יוצאים לפארקים, לחוגים, לבלות, רמת הכוננות תישאר כזו להחלטת פיקוד העורף.
עודכנו כי כרגע עובדים על תכניות רב שנתיות לבניית ממ"קים בכל בתיה"ס בעיר הנדרשים לכך אולם עד לסוף איסוף כל הנתונים והערכות תקציביות, לא נדע מתי ייבנה ממ"ק נוסף. האם השנה או בשנה הבאה.
אתמול התקיים סיור של מהנדס העירייה על מנת לבחון היכן ניתן להקים מבנה מוגן נוסף באוסישקין.
בתום הסיור נבחנו שוב פתרונות המיגון בביאליק, והומלץ כי המקום הבטוח ביותר שעונה על דרישת 2 תקרות בטון הוא המסדרון של כיתות א' בבניין ביאליק. נקודת התורפה במיקום המדובר הינה החלונות. לשם כך יועד תקציב מיידי להקמת קיר משקי חול. היום בצהריים התקבל האישור התקציבי והבנייה תחל בימים הקרובים באחריות מהנדס העיר. בדרך זו ניתן יהיה גם להימנע משני צווארי הבקבוק הנוצרים ביציאה למרחבים המוגנים – האחד ביציאה מבניין ביה"ס והשני בכניסה למקלט.
עידית: מודעת לכך כי הפתרון רחוק מלהיות אידיאלי. ואפילו נשמע לא הגיוני וחזרה עשרות שנים לאחור. אולם כרגע – זה הפתרון הכי טוב שיש במתווה הכי מוגן שיש. בשיחה עם ההורים מחר בערב נפרט יותר ונענה על שאלות שיאספו מראש.
נטע: מבקשת להדגיש בפני הצוות של המחנכות והסייעות שיח מרגיע ומקדם לאחר ובזמן האזעקות.
טלי: הצוות עושה את זה, אבל אשוב ואתזכר בעניין.
תודה לכולם.ן על ההשתתפות. ברור שנושא המיגון הינו נושא מרכזי וחשוב בימים אילו. אנו נפעל לקדם את הפתרון בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים. וחשוב שנזכור למה אנחנו כאן בשיח הזה היום.
אנו נמצאים ביום ה 411 שהחטופים והחטופות שלנו עדיין שם. נייחל לחזרתם של כולם וכולן בהקדם.
ימים שקטים, בשורות טובות.
נכתב ע"י: מור גדיש, מזכירת ההנהגה
עידית ארז, יו"ר ההנהגה