נוכחים ונוכחות:
כיתה | שם נציג/ה | נוכחות | מחליף.ה | כיתה | שם נציג/ה | נוכחות | מחליף.ה | |
א-1 | גסטון גיליצ'נסקי | X | ללא, בעל זכות הצבעה | ד-1 | עדי דון | V | ||
א-2 | מור גדיש | V | ד-2 | שגית ואזן | V | |||
א-3 | פזית לינדנברג | V | ד-3 | פולי לוסטהאוס | V | |||
א-4 | גיא פלאוט | V | ד-4 | טלי אהרון | V | |||
א-5 | דנה רדין | V | ה-1 | רויטל קוזה | V | |||
ב-1 | נטע אלול דב | V | ה-2 | ליזה וייס | V | |||
ב-2 | צביה מאור- דניאל | V | ה-3 | כריסטי לונה | X | ללא זכות הצבעה | ||
ב-3 | בת-עמי דרור דהן | V | ה-4 | לינוי אור גבאי | V | |||
ב-4 | אריאל וינצקי | V | ו-1 | בוריס פיינשטיין | V | |||
ב-5 | טופז קרונזילבר | V | ו-2 | עוז פרבין | X | ללא זכות הצבעה | ||
ג-1 | ביאטה גורביץ | V | ו-3 | נטליה סופייצוק | V | |||
ג-2 | ליאת בר עוז | V | ו-4 | טלי פלד | X | ללא זכות הצבעה | ||
ג-3 | עילי עובדיה | V | אגורא 1 | קרן דך | V | |||
ג-4 | דנה תמיר דה רזון | V | אגורא 2 | איריס אדם דורי | V | |||
ג-5 | נועה עוז | V | אגורא 3 | תום גל | V | |||
אגורא 4 | עידית ארז | V |
מנהלת ביה"ס – טלי שוורצשטיין בסר
סגניות מנהלת – שלומית קדרי , דורית נועמה
דברי פתיחה
עידית, יו"ר ההנהגה – מברכת את כולם.ן. לא מובן מאליו שכולנו כאן, עושים את התפקיד הזה בהתנדבות למרות המצב. אקטיביים ובעשייה. למרות שלו"ז שפורסם מראש, מבקשת לשנות מעט את סדר הישיבה וכן להתייחס למה שנדמה שהכי בוער וזה התייחסות למצב הבטחוני, והשלכותיו על ההתנהלות ביום יום גם של ההורים.
טלי שוורצשטיין בסר, מנהלת ביה"ס: לקראת יום ה 7.10 קיימתי פגישת זום עם כמה מנציגי ההורים יחד עם צוות בי"ס וחשבנו יחד איך כדאי לציין את ה 7.10 בבית הספר ולהתאים את המסרים לשכבות הגיל השונות, מה נכון עבור הילדים והילדות ומה פחות. הצוות החינוכי קיבל הדרכה שמטרתה לזהות את תגובות הילדים לנושא.
ביום המדובר התלוויתי לאחת הכיתות ונוכחתי לראות עד כמה השיח נחוץ ומשמעותי. באחת הכיתות הייתה ילדה שאמרה: "השיעור הזה הולך להיות קשה מדי עבורי ואני לא רוצה לדבר על זה". שאלתי את שאר ילדי וילדות הכיתה – "מה דעתכם על מה שהילדה אמרה". ילדה אחרת אמרה: "יכולה להבין אבל גם צריך לכבד את היום הזה ואת מי שבחזית בשבילנו. שחשוב לדבר על זה כי זה קרה אצלנו". תגובות הילדים והילדות היו בוגרות. השיח התמקד בנושא התקווה. אחד הילדים שיתף אותנו בכך שאימא שלו ובן זוגה נכחו במסיבת הנובה והצליחו לברוח בזמן. אף אחד בכיתה לא ידע על כך לפני השיתוף. ילדה אחרת שיתפה שההורים שלה לא מרשים לה לראות טלוויזיה וכשהם לא יודעים היא מתגנבת וצופה וזה מפחיד. אני רוצה להדגיש להורים עד כמה חשוב לתווך את הדברים לילדים, התייחס ולא להתעלם מהמציאות.
היום נערך יחד עם היועצות ואיתי מפגש לילדי וילדות אנשי המילואים (מתוך נתונים שנאספו ע"י הצוות והנהגת ההורים בטופס שעבר בין הכיתות). במהלך השיחה מספר ילדים.ות אמרו שהם.ן מפחדים שההורים שלהם ימותו. הילדים חשופים למתרחש, צריך לשים לב ולהפעיל שיקול דעת. חשוב לשוחח ולדובב את הילדים. בשביל זה אנחנו, צוות בית הספר, כאן. על מנת לתווך את הדברים ולהגביר את החוסן. השותפות בין ההורים והצוות בנושא זה חשובה ואפקטיבית.
טופז: האם יש תכנית ליווי למשפחות אנשי ונשות כוחות הביטחון (ליווי פסיכולוגי-חינוכי)?
טלי: הדגש הינו על זיהוי המצוקות, ליווי וטיפול בהן. בנוסף מדובר על סידרת מפגשים ולא מפגש חד-פעמי. אנחנו נמצאים כאן כדי לחוש אותם.ן גם ביום יום.
דנה: חשוב לדבר על כל כוחות הביטחון כולל מערך השוטרים שהיו והינם חלק פעיל גם מבחינת ההיעדרות מהבתים ולא רק על המילואימניקים. טלי, עידית וצביה קיבלו את ההצעה והיא תיושם.
עידית: במהלך התקופה האחרונה, לנוכח המצב המורכב, מגיעות אלי פניות רבות מהורים לילדים מכל שכבות הגיל ובעיקר מהורים לילדים משכבות א-ב. על מנת לייעל את המענה להורים נתחלק לקבוצות עבודה לפי השכבות. כל שכבה תעלה על הכתב את הפניות שמגיעות אליה מההורים בקבוצה. לאחר מכן נקיים משחק תפקידים, סימולציה בה נסתייע בנציגות הנהגה ותיקות (תום, קרן, צביה, בת עמי, רויטל) שיהיו "בתפקיד" הנציגות, ושאר נציגי ההנהגה יהיו "בתפקיד" ההורים, יעלו מולן את הפניות שעלו בקבוצות. המטרה היא לחדד את המענה הטוב ביותר להורים תוך ראייה של מספר זוויות. לאחר מכן נרכז את כל הפניות ונפרסם מסמך מידע רשמי אשר נותן מענה לנושאי ביטחון ומוגנות. שכבות א,ב,ד – יתמקדו בשיח על נושא הבטחון והבטיחות. שכבות ג, ה, ו – יעלו נושאים הקשורים ביחסים שעולים בקבוצת הוואטסאפ בין הורים לצוות, הורים למחנכת, הורים לבי"ס. לכאורה, אין קשר בין הדברים אבל יתברר כי בתקופה כזו בה יש הרבה חרדות, יש קשר ונראה זאת בהמשך.
נקודות שעלו משכבה א' ע"י גיא:
1. בנושא מוגנות ובטיחות
גיא: מיגון – המצב הנוכחי שבו ילדים נדרשים להיצמד לקיר כאמצעי הגנה במקום לרדת למקלט אינו מתקבל על הדעת. מדוע זה קורה? איך יכול להיות ששכבות א-ב נצמדות לקיר? מה הנהגת ההורים עושה בנדון?
תום: בית ספר אוסישקין מכיל כ- 900 ילדים. יש אפשרות מיגון לכ- 600 תלמידים וצוות. האחריות על מיגון בית הספר היא של העיריות והמועצות האיזוריות בכל הארץ. ההחלטה להצמיד את הילדים היא לא של מנהלת בית הספר. החששות מובנים אולם אילו הן ההנחיות של פיקוד העורף וכל הגורמים מונחים על ידם. חשוב להעלות את הקולות כמובן להנהגת ההורים להציף הלאה גם לרשות.
גיא: מדוע אין הנחייה רישמית מפיקוד העורף ומדוע לא מתבצעת תכנית קפסולות?
תום: אלו הנחיות פיקוד העורף, בהתאם לרמת הכוננות של העיר כפר סבא שכעת היא ירוקה ולכן ההנחיה היא להפעלת תכנית "הכי מוגן שיש". אבקש שהמסמך שהופץ אלינו ההורים גם בשנה שעברה יופץ שוב השנה לתזכר זאת.
טלי, מנהלת ב"ס: ההחלטות מתי עוברים ללמוד במתכונת אחרת, לדוג' קפסולות, הן של הרשות ומתוך הנחיות של פיקוד העורף. שנה שעברה היו קפסולות ובעוד חלק גדול מההורים חשב שזה היה מוצלח, חלק אחר סבל מאד (היו הסעות לבתי ספר אחרים וכד'). פיצול בית ספר הוא לא דבר קל. אז כמובן יש תלונות אחרות בנושא מה לומדים בכל כיתה וכמה שיעורי ליבה יש ומי מלמדים. למרות זאת, בשנה שעברה כשפיקוד העורף אמר בזמנו שכפר סבא שוב ירוקה וניתן לחזור לשגרת לימודים, בחרתי להשאיר את הקפסולות עוד יומיים, ליתר בטחון. עקב כך קיבלתי טלפונים זועמים שטענו שאיני יכולה לפעול על דעת עצמי ובניגוד להוראות פיקוד העורף. הטענות הללו ממחישות שמנהלי בתי הספר עובדים בשגרה לפי הנחיות פיקוד העורף והרשות כי גם תמיד תהיינה דעות ובקשות לכאן ולכאן.
עידית: פיקוד העורף עובד לפי תקן. התקן היום אומר שלפני בניית בית הספר צריך לבנות מקלט וכל שכבה צריכה ממ"ד בנוסף. זה נכון לעד 25 שנים אחורה. אוסישקין קיים מעל 90 שנים. אדריכלית עימה התייעצתי מסבירה שחייב להיות מרחק מסויים בין כיתה למקלט. שכבה א' המונה כ- 150 ילדים לא יכולה לרוץ למקלט מרוחק. זוהי סכנה גדולה שיכולה גם היא לפגוע בילדים. יש כאן מספר פרמטרים שנלקחים בחשבון.
רויטל: מציעה שכמה שיותר הורים יפנו למוקד העירייה בנושא זה.
בת-עמי: פיקוד העורף לא ינחה לבנות מיגון ברמה הארצית בתקופה הקרובה ובטח שלא יתקצב את זה, הרשות יכולה להחליט שהיא ממגנת מהתקציב שלה
נועה: השיח הזה כבר מתקיים יותר מדי זמן ומיגון נוסף לא יהיה, והחלטת ההורים היא האם לשלוח את הילדים לבית הספר או לא.
רויטל: ניתן לפתור את הנושא ע"י שיפוץ אולם הספורט. השיפוץ יכלול מיגון על פי הסטנדרטים המקובלים, ממליצה לפנות לעירייה לשם כך.
עידית: יש מה לומר על שיפוץ אולם הספורט, זה עלה בעבר בהיבט אחר. ארחיב בהזדמנות אחרת. אולם אציין כי זה מורכב. הממ"ק הנוסף שנבנה לאחרונה באוסישקין הוא בשל בניית כיתות חדשות. נוספו עוד כיתות המחייבות לפי פיקוד העורף תקן בניית מקלטים וזו הסיבה. ולא רק מתוך הוספת מקלטים.
- נוהל יציאת התלמידים והתלמידות מביה"ס בימי שישי בעייתי. אין מספיק דירוג ביציאה והילדים מהשכבות הנמוכות מתקשים להתמודד עם העומס וההמולה.
צביה: לאחר יום שישי האחרון טלי מנהלת ביה"ס הוציאה מכתב לכל ההורים ובו פירטה על התנהלות חדשה בה יהיה דירוג בהוצאת התלמידים.ות ושער נוסף יפתח. ממליצה להעביר להורים שכדאי לקבוע עם ילדיהם וילדותיהם נקודת מפגש מוסכמת ובכך למנוע בלבול ולחץ. בעקבות מקרים שהיו, אין טעם והגיון הרי לפנות ישירות לעירייה (כפי שהורים מציעים) כיוון שראש העיר אינו הכתובת לסיוע מייד בנושא. אלא מנהלת בית הספר שמכירה את המורכבות הרבה של השערים, נמצאת בשטח ויכולה לתת פתרונות.
נציגות אחרות מדגישות: זה לא משהו חדש. זה משהו ידוע. יש פה גם אחריות הורית. הורים יכולים לבקש מילדיהם להישאר עוד כמה דקות מאחור. לצאת כאשר השערים פנויים. לקבוע פינה מסוימת בה הם רואים אחד את השני. חשוב שגם ההורים יסייעו כאן. סוכם כי טלי, יו"ר ועדות דוברות, תדאג למידע להורים בנושא.
טלי, מנהלת בי"ס: בשנים האחרונות דאגנו לדירוג ביציאת התלמידים. היו שיצאו 10 ד' לפני הזמן והיו שיצאו בזמן. וככה ירד עומס של שתי שכבות. במיוחד הקפדנו שהשכבות הצעירות יאספו בנפרד. אולם, מספר הורים התלוננו כי הילדים מפסידים חומר לימודי. (תמיהה ופליאה בקרב הנציגים). הורים טענו כי עלינו לפעול בהתאם לחוק ובמצטבר אנו פוגעים בתלמידים. משום כך לא הייתה ברירה אלא להחזיר לשעות הרגילות. לא ניתן גם לסיים לאחר שעות הלימודים בגלל שהדבר מנוגד לזכויות המורים ושעות העבודה שלהם לפי הסתדרות המורים. אז פתחנו שער נוסף, שער ת"א – יפו. הוצאנו הודעה מסודרת להורים ולתלמידים כי שכבות ה-ו יצאו אך ורק משער זה. בפועל מה שקרה זה שהורים הנחו את ילדיהם שלא להקשיב להנחיות ולצאת מהשערים הרגילים, גם מסיבה שלרבים מהם יש אחים קטנים וההורים ביקשו שיאספו. אנחנו כמובן לא יכולנו להיות ערוכים לכך ולכן ההודעה האחרונה בנושא מנחה כי תלמידי שכבות א-ב, הם אילו שיצאו משער ת"א-יפו והוריהם יחכו להם שם. זהו שער גדול ורחב יחסית. ברור הוא כי גם אם הפתרון הזה יהיה טוב וייתן מענה, בחורף בגשמים יהיו מי שיתלוננו גם על זה בגלל שזה איזור חולי ועלול להיות בוצי.
עידית: חשוב להבין שהחלטות שמתקבלות ע"י הנהלת בית הספר הן לאחר שכלול הרבה מאוד נתונים. מידע שלרוב ההורים חסר. אנחנו נתקלים על בסיס קבוע במי שבטוחים שדעתם היא נכונה, אבל יש הרבה איזורי עוורון. מה שמתאים להורה אחד לאוו דווקא יתאים להורה אחר. ובשם השונות והסובייקטיביות זה הגיוני מאוד. יחד עם זאת אתם.ן עדים לכמה זה מורכב. אני שומעת פה היום כל הזמן את התמיהה מצדכם.ן "באמת??". כן. באמת שאנו לא יודעים הכל. באמת שזה מורכב. באמת שהצוות מאוד מקשיב לקולות שעולים מהשטח ומנסים להגיע למקסימום. אולם אי אפשר לרצות את כולם. וצריך גם לסמוך על הצוות. מציעה תמיד להיות במקום של שאילת שאלות ולא לשים סימני קריאה.
נקודות שעלו משכבה ב' ע"י נטע:
1. בנושא מוגנות ובטיחות
נטע: מדוע בתקופה כה לחוצה יש זמן שבו אין מורות בתפר שבין השיעורים. באחת האזעקות הילדים היו ללא מורה בכיתה וירדו לבד למדרגות.
קרן דך: מבינה את הקושי והלחץ אבל הילדים מתורגלים לא רק בשעות שיעור אלא גם בהפסקות ואני בטוחה שעשו בדיוק מה שנדרש מהם ואנו יודעים שהיה זה עניין של שניות שמורה הגיע כי מורים היו בדרכם לכיתות.
עידית: למי את מציעה לפנות בנושא התזמון (בקריצה)? קשה להיות מתוזמנים. אבל כן, זה באמת יכול להלחיץ בעיקר שאין לנו שליטה על כך. איזה מזל שכולם.ן כל כך מתורגלים. שאפו לצוות ולילדים.ן שאפילו שהם כ"כ צעירים – בזכות התרגול ההתנהלות הייתה מופתית ובפועל הילדים ירדו לבד וידעו מה לעשות וכולם וכולן בטוחים.
תום: צריך לסייע בהרגעת הורים בזמן אזעקה. זה התפקיד של נציגי ההנהגה, כיוון שהצוות כרגע עם הילדים ולא יכול להתפנות לטיפול בהרגעת ההורים. חשוב להזכיר זאת להורים בקבוצה, גם לפני אזעקות – בשגרה על מנת לחדד את זה. הילדים.ות הם המרכז. לא היינו רוצים שהצוות יתעסק במה ההורים חושבים במקום לדאוג למוגנות הפיזית והנפשית של הילדים.ות. אנו כמבוגרים יכולים להתאפק. מבינים שהם.ן עם הצוות. ידוע לנו מראש כי אין קליטה תמיד. ידוע לנו כי לפחות 10 דקות צריך לשהות במרחב מוגן ולאחר מכן צריך להתפזר לכיתות, להרגיע את כולם, זה לוקח זמן. האיפוק חשוב וגם לשים קו בקבוצת ההורים.
עידית: לחדד עד כמה התפקיד שלנו כהנהגה הוא קריטי בסיטואציות הללו. אנחנו צריכים לזכור את השוני בין ההורים וראיית העולם שלהם.ן. מתוך השונות, מתוך הפחדים ולהבין זאת. תפקדינו הוא להיות הקול השקול והמתון שאומר – אנחנו כאן, נהיה בקשר, בואו ניתן לצוות לטפל בילדים. לא יכול להיות שהורים יתקשרו לצוות תוך כדי אירוע או לאחריו.. בזמן שכזה עלינו לבקש מראש, לא רק בזמן אזעקה, להשאיר את הקבוצה שקטה עבור עדכונים. מי שיוכלו, אם יש אזעקה, לכתוב בקבוצה – "אני נציג.ת ההנהגה. אני בקשר עם צוות בי"ס וברגע שנקבל הודעה נעדכן. נזכיר כי זה יכול להיות גם עוד 10-12 דקות בהתאם להנחיות פיקוד העורף". התפקיד שלנו הוא לדאוג להעביר את הודעת ההרגעה גם בקבוצה השכבתית עם ועדי הכיתות כדי שלא יהיה מצב בו קבוצת הורים לא מקבלת עדכון. הקול המרגיע חשוב. אם יש מקרה בו צריך לטפל או להסיק מסקנות, אפשר לעשות זאת גם מספר שעות אחרי שכולם חזרו לשגרה. מתוך עבודה עם הצוות, בטוחה שיחד נסיק מסקנות.
טלי, מנהלת בי"ס: קיימת קבוצת חירום שבה נמצא צוות ההנהלה, צוות רכזי שכבות, נושאי תפקידים בבי"ס, יו"ר ההנהגה והסגניות. אני מעדכנת את יו"ר ההנהגה שכל הילדים והילדות בטוחים, ומשם זה מופץ לשאר נציגי ונציגות ההנהגה ולקבוצות ההורים. חשוב ביותר שתדאגו להעביר את המסר על מנת שהורים יקבלו אותו.
עידית: בשל קוצר הזמן אנו נעצור כאן. נמשיך בישיבת באיסוף השאלות ומתן המענים מיתר השכבות בישיבת ההנהגה הבאה.
אנו כולנו לקחנו עלינו תפקיד מורכב מאין כמוהו בתקופה הכי מאתגרת שאי פעם הייתה ועוד בהתנדבות. אנחנו כאן לייצג את כל ההורים. הפחד, החרדה מובנת מאוד בימים אילו והיא באה לידי ביטוי לא רק בנושא המקלוט. גם מי שאינם צריכים להתמודד עם ילדים מאחורי קירות בהתאם למתווה "הכי מוגן שיש" של פיקוד העורף, מביאים את תחושת החרדה לידי ביטוי בדרכים אחרות. אפילו דיון בנושאים שהם שוליים מאוד ולא דורשים התייחסות מיידית ואינם בגדר פיקוח נפש, נהפכים להיות קריטיים ומשמעותיים. מצד אחד חשוב שגם תשמרו על החוסן שלכם.ן האישי. לא לתת לדברים להיכנס לאישי. גם לא לפן האישי באווירה הכיתתית. להיות הקול המרגיע, המתון. לא לבלבל בין הכובע "המקצועי" לאישי. אנחנו נייצג את כולם.ן. אבל בדרך של כבוד הדדי ובדרך של סובלנות. חשוב לבדוק את הדברים לעומק ולהכניס דברים לפרופורציות (נותנת מספר דוגמאות שעלו מהאזעקה האחרונה).
הורים, דרכינו, חשוב שיבינו כי השיחות של אחה"צ ברחוב / בגינה/ בשיחות טלפון, שמדברים ליד הילדים על כמה המתווה הזוי, לא הגיוני, מטורף פוגע בחוסן של הילדים.ות. הם.ן שומעים אותנו. את המבוגרים שאמורים לשמש עבורם עוגן ולהיות שם גם כשקשה. השיח הזה פוגש אותם בביה"ס, גם בהתנהלות האישית שלהם מול החברים והחברות וכל אחד ואחת יגיבו אחרת ואפילו לא נדע למה ומה קרה.
בעוד שהחשש שלנו הוא הגיוני ואין ספק שצריך לפעול לשנות את זה, מציעה לאמץ מול הילדים.ות התנהלות שתשדר בטחון בהנהלת ביה"ס, בצוות המנוסה שפועל לטובתם.ן. גם אם ילדים.ות מתקשרים בוכים ובמיוחד שזה לאחר אירוע – להרגיע. לא להילחץ. כדאי להפריד בין החשש שלהם.ן לשלנו. הרי אם הם התקשרו (וכמובן זה לא תקין במהלך בי"ס וחשוב גם על זה לתת את הדעת בניגוד להנחיות הצוות) – הם.ן בסדר. חשוב שנשדר שאנו מבינים, אוהבים וסומכים שהם.ן בידיים טובות. אחרת – נפגע בחוסן שלהם. ביכולת שלהם להמשיך הלאה.
מה אנחנו משדרים להם כשאנחנו נבהלים בעצמינו ובאים לקחת אותם מבית הספר? אנחנו פוגעים בשגרת היום שלהם, וביכולת שלהם להמשיך הלאה. כמובן שזה תלוי ילד.ה ושיקול הדעת הסופי של ההורים. כל אחד יעשה כטוב בעיניו. יחד עם זאת מעלה את החומר לחשיבה כי יש לנו גם אחריות כוללת. חרדה זה דבר מדבק. בכי זה דבר מדבק. חשוב שנהיה ביחד, כקהילה בהתמודדות הזו.
כפי שכתבתי גם בקבוצת הוואטס אפ וכפי שהשבתי גם לכל עשרות ההורים שפנו אליי, אני רוצה לשוב ולחדד – קולות ההורים כולם מועברים לעירייה. ברור כי יש להעביר את החשש ואת פערי המיגון ואת החשיבות בבניית אמצעי מיגון תקניים ולא רק בהתאם להנחיות "הכי מוגן שיש". בנוסף פניתי לקבל מסמך רשמי מפיקוד העורף שמתייחס פרטנית למיגון באוסישקין.
בנוגע לפנייה למוקד העירייה 106 – לדעתי להציף את העייריה זה לא הפתרון וגם לא מאפשר לנו ההנהגה לרכז את הפניות, להבין את רוח הדברים ואת המשקל של הדברים בכל נושא. בשביל זה אנחנו כאן. למדנו זאת היטב גם הערב, כי בסופו של יום להורים לא תמיד יש תמונת מצב מלאה ולכן לעיתים עלולים להסיק מסקנות שגויות . התפקיד שלנו הוא לתווך, לשאול שאלות, לבדוק את הדברים לעומק, לרכז את הנושאים ולהעלותם מעלה בצינורות המקובלים. פה, ביחד, יש לנו גם כח חשיבה ופעולה שהוא הרבה יותר אפקטיבי. כאשר עולה תלונה מסויימת, חשוב לבדוק על כמה הורים מדובר. לעיתים יש אמירות של "כל ההורים" או "כל ההורים בכיתה". ובסוף מסתבר שמדובר בהורה אחד או שניים. אבל זו לא דעת הכלל! אמנם היא חשובה אך לא מייצגת. וכמובן שזה הגיוני שלא נוכל להסכים על הכל.
בהנהגה 31 נציגים. הערב נוכחים ונוכחות 27 נציגים.ות. זכות ההצבעה היא ל 28 נציגים.ות
תקנון הנהגת ההורים
עידית: תקנון ההנהגה נשלח אליכם במייל לפני מספר ימים. תודה למי שהעמיקו בתקנון ושאלו שאלות מקדמות. לאחר שיחות רבות, כפי ששלחתי במייל, יועלו כעת מספר נושאים לדיון ועליהם נצביע על מנת לשנות את התקנון.
- סעיף 4.1 – מועמדות לתפקיד היו"ר – יש לתקן ל: "יוכל להיבחר כיו"ר הנהגה מי שהינו נציג הנהגה פעיל בשנה הנוכחית ובלבד שזו אינה שנתו הראשונה בבית הספר, ומי שהיה נציג הנהגה פעיל שנה אחת לפחות במהלך ארבע השנים שקדמו למועד הבחירות"
- בעד – 28
- נגד – אין
- סעיף יא – רשימת ועדות ההנהגה לא מעודכנת (תודה לאיריס)– יש להוריד את הסעיף המדובר. זאת מאחר והוועדות לא קבועות. בסעיף זה יצויין כי בתחילת כל שנה ורצוי כי בישיבת ההנגה הראשונה, תקבע הנהגת ההורים את ועדת ההנהגה שתעבודנה במהלך השנה. כמו-כן יתווסף נספח וועדות כבסיס לעבודת ההנהגה.
- בעד – 28 נציגים ונציגות
- נגד – אין
- סעיף ח 2: "אם נציג אינו יכול להשתתף בישיבה, עליו לדאוג למחליף מכיתתו, שאינו נציג פעיל בהנהגה. לחדד כי הנציג לא יהיה בעל זכות הצבעה". אריאל ביקשה להעלות סעיף זה להצבעה ולאפשר למחליף של נציג.ה רשמי זכות הצבעה.
הוסבר עוד במייל שיצא, על מנת להבין מהו תפקיד הנציג.ה ומה משמעות התפקיד חשוב להיות חלק מהדיונים. להיות עדים גם למה שעולה בקבוצת הוואטס אפ ולו בהיבט של האווירה המתגבשת והכירות בינאישית. להיות חלק מההנהגה זה לא להגיע באופן חד פעמי למס' שעות אלא להבין את הרקע והמקור לאתגרים שבגינם נושא כזה או אחר עולה. גם אם מחליף אינו בעל זכות הצבעה, הרי שנוכחות של נציג.ה מכיתה היא חשובה. גם מסייעת בהעברת מסרים, גם בהבנת המורכבות של מה שעולה, וגם תומכת ומסייעת לנציג.ה הרשמי. ברוב הישיבות לא מתקיימות הצבעות אלא עולים נושאים לדיון ובעיקר שיתוף. יחד עם זאת, מובן כי יכול להיות מקרה בו נציג.ה לא יכולים להגיע. בכדי שכיתה לא תאבד את זכות ההצבעה שלה, נוסיף תת סעיף נוסף:
"על אף האמור, אם עדכן הנציג על היעדרות צפויה מישיבת הנהגה מן המניין במועד ההודעה עליה ולא יאוחר מ- 21 ימים לפני קיומה, ובישיבה זו צפויה להתקיים הצבעה, יוכל הנציג להעביר את עמדתו ליו״ר ההנהגה וככל שיימצא מחליף מכיתתו (שאינו נציג הנהגה) יוכל נציג זה להצביע בהתאם לעמדת הנציג הרשמי, כפי שהועברה ליו״ר. אפשרות זו תינתן לנציג הרשמי עד פעמיים בשנה ולא ברצף ישיבות".
- בעד – 28 נציגים ונציגות
- נגד – אין
- סעיף יב – בנושא מסיבת כיתת ו' – בעבר ניתן היה לאסוף בקבוקים למחזור בתוך שטח בית הספר מה שאפשר הכנסות גבוהות מאוד לקופת הנהגת ההורים. אך לאחר שנמצא כי זה מהווה מפגע בריאותי (גרר עימו חולדות ועכברים) נאסר על כך. לכן הנהגת ההורים לא יכולה להוביל מחזור בקבוקים בית ספרי ולא לאסוף כספים מהכנסה זו. לכן אין יכולת לסייע לשכבת ו' למסיבת הסיום. ולכן יש למחוק את הסעיפים הבאים שאינם רלוונטים: יב 4, יב 6, יב 9
- בעד – 28 נציגים ונציגות
- נגד – אין
רויטל: מציעה לשכבת ו' שכל נציג וועד כיתה יוביל בכיתתו איסוף בקבוקים של הכיתה. במשך השנה הסכום שמתווסף הוא מאוד מכובד ומסייע לכיתה
עידית: תודה לכולם על ההצבעה על התקנון. התקנון אושר פה אחד. נשנה את התקנון בהתאם.
תודה לבת עמי, צביה, קרן דך ותום שסייעו בחשיבה ובניסוח.
תשלומי הורים
עידית: לפני שנקיים את ההצבעה חשוב לציין כמה עבודה יש מאחורי חוזר התשלומים. הן של קרן דך הגזברית שעושה זאת כבר שנים במסירות רבה, בבדיקת עומק של נתונים על גבי נתונים והן של סול מזכירת בית הספר שעובדת בשיתוף פעולה מדהים. מה שקורה בבית הספר שלנו מיוחד ואינו מובן מאליו. מנהלת בית הספר מאפשרת שקיפות ושיתוף פעולה יוצא דופן מכל הבחינות. אנחנו שותפים באמת. אנחנו לא גובים את המקסימום באופן אוטומטי אלא פורטים את סעיף רכישה מרוכזת, עובדים עם צוות בית הספר על תכנון פעילות שנתית מראש ובמשך כל השנה בוחנים את הביצוע למול התכנון. אנחנו יודעים כולנו, מנהלת בית הספר, קרן ואני לאן הולך כל שקל מכספי הורים. באופן אישי רואה בכך חשיבות רבה ולא לוקחת כמובן מאליו את אמון ההורים. לכן היה חשוב לי שתעמיקו במסמך המקדים שנשלח אליכם ואליכן. תודה לכל מי שהעמיקו, לכל מי ששאלו שאלות ודנו בנושאים.
הנושא היחיד שעלה לדיון הוא האם לגבות סכום של הנהגת ההורים העירונית, והנהגת ההורים הארצית שהינה עמותה.
בעד – אין.
נגד – 28 נציגים ונציגות
האם כולם.ן מאשרים את תשלומי ההורים? זאת כפי שהוצגו בקובץ כאשר שוב נציין כי חסר נתון של יתרה משנת תשפ"ד שטרם קיבלו מספר סופי ולכן עלול להיות הפרש של כמה שקלים פלוס או מינוס.
- בעד – 28 נציגים ונציגות
- נגד – אין
עידית: תשלומי ההורים אושרו פה אחד. תודה לכולם.ן.
לסיום, תודה לכולם.ן על החשיבה המשותפת שהיתה כאן הערב. על השותפות. נמשיך לדון במה שעלה בפגישה הבאה. חשוב שנזכור – כי חוסן משמעותו לפחד אבל להתגבר. להמשיך לנוע הלאה למרות ועל אף הפחד.
נייחל לימים שקטים, בשורות טובות.
נכתב ע"י: מור גדיש, מזכירת ההנהגה
עידית ארז, יו"ר ההנהגה