כיתה | שם נציג/ה | נוכחות | מחליף.ה | כיתה | שם נציג/ה | נוכחות | מחליף.ה | |
א-1 | גסטון גיליצ'נסקי | V | ד-1 | עדי דון | V | |||
א-2 | מור גדיש | V | ד-2 | שגית ואזן | V | |||
א-3 | פזית לינדנברג | V | ד-3 | פולי לוסטהאוס | V | |||
א-4 | גיא פלאוט | V | ד-4 | טלי אהרון | V | |||
א-5 | דנה רדין | V | ה-1 | רויטל קוזה | – | |||
ב-1 | נטע אלול דב | V | ה-2 | ליזה וייס | V | |||
ב-2 | צביה מאור- דניאל | V | ה-3 | כריסטי לונה | V | |||
ב-3 | בת-עמי דרור דהן | V | ה-4 | לינוי אור גבאי | V | |||
ב-4 | אריאל וינצקי | – | ו-1 | בוריס פיינשטיין | V | |||
ב-5 | טופז קרונזילבר | V | ו-2 | עוז פרבין | V | |||
ג-1 | ביאטה גורביץ | V | ו-3 | נטליה סופייצוק | – | |||
ג-2 | ליאת בר עוז | V | ו-4 | טלי פלד | V | |||
ג-3 | עילי עובדיה | V | אגורא – אוריינה | קרן דך | V | |||
ג-4 | דנה תמיר דה רזון | V | אגורא – מורן | איריס אדם דורי | V | |||
ג-5 | נועה עוז | V | אגורא – ליאת ולירון | עידית ארז | V | |||
אגורא – ורד ורמי | תום גל | V |
מנהלת ביה"ס – טלי שוורצשטיין בסר
סגניות מנהלת – שלומית קדרי , דורית נועמה
יועצת ד-ו – דנה
דברי פתיחה, יניב נוחם יו"ר ההנהגה היוצא:
ערב טוב לכולם, כיף לראות הרבה פנים חדשות לצד הפנים המוכרות בחדר זה.
תפקיד ההנהגה הוא להיות הגוף המחבר והתומך לצוות ניהול ביה"ס, לפעול בשת"פ מלא ולעזור – לטובת כלל ילדי וילדות ביה"ס. זה מתורגם לעשייה דרך ועדות והרבה פעילויות שונות שההנהגה מקדמת יחד ולצד בית הספר – והכל לטובת כלל הילדים, ולא רק הילדים שלנו.
עברנו שנה קשה ומאתגרת, וזה עדיין מהדהד פה, וגם השנה זה ילווה את השיח. חשוב לזכור שאנחנו מייצגים את כלל הדעות והתחושות של הורי בית הספר, גם אם אילו הן לא הדעות האישיות שלנו, ועלינו מוטלת האחריות לייצג את כולם.
צריך פה הנהגה חזקה ותומכת, שבאה לעבוד בשביל הילדים ולעשות טוב לכל קהילת אוסישקין.
*סבב שמות – היכרות*
טלי שוורצשטיין בסר, מנהלת ביה"ס:
ברוכים וברוכות הבאות לנציגים החדשים והוותיקים.
אנחנו נמצאים במציאות מאתגרת שמציבה בפנינו אתגרים מאוד לא פשוטים, אנחנו במצב מתמשך של לחץ וחרדה – ויש לכך השלכות בריאותיות ונפשיות על כולנו. וגם על הילדים.
השנה המיקוד יהיה על איך אנחנו, יחד כקהילה, מוצאים את הדרכים הנכונות להתמודד עם המצב הזה, וכל חוסר הוודאות ומה שעוד יבוא עלינו. בסיפור הזה עלינו – הצוות, ועליכם כנציגים, לתפקד כמבוגרים ולזכור שעלינו לתווך לילדות והילדים את המצב בצורה מתואמת, ולשדר מוגנות. הילדים נחשפים להכל, גם כשנדמה לנו שהם לא, וזה משפיע עליהם.
המטרה שלנו השנה בבית הספר:
אקלים בטוח – מוגנות ושייכות. דיאלוג בין הילדים, בין המורים. כל התכניות שנכנסות השנה הן במיקוד על שיח רגשי חברתי. בנוסף, רכשנו את שירותיה של יועצת לאקלים חברתי שתעבוד בכיתות. כל התכניות הנוספות נועדו להעצמה אישית של ילדים וילדות, ביטוי עצמי וביטחון עצמי. כמובן ממשיכים בחברותא וכן ייכנסו תכניות כמו 'זהירים ברשת' .
אתם פה לא רק כדי לדעת מה הולך בבית הספר. אתם הציר המרכזי בינינו לבין יתר הורי הכיתה – ועליכם להעביר את מה ששומעים פה בישיבות, לשקף את העשייה, לתת מענים ולשקף את המצב בכיתות להנהגה ולצוות הניהול בעת הצורך. מה שאתם עושים זה מאוד חשוב להצלחה שלנו, כדי לשמור על שגרה ואווירה טובה לטובת הילדים והילדות.
*נרצה לציין את ה- 7/10. אנחנו צריכים נציג (חייב להיות נציג הנהגה) מכל שכבה לטובת צוות היגוי שיחשוב ויגבש את הדרך הנכונה לציין את היום הזה*
יניב:
הנהגת אוסישקין היא אחת ההנהגות הכי חזקות בעיר, וזה בזכות הדלת הפתוחה שיש לנו תמיד לכל צוות הניהול ולכל אחד ואחת מבעלי התפקידים בבית הספר. השותפות והאמון ההדדי שנוצר פה – הוא ההצלחה האמיתית של ההנהגה הזו.
תפקידי ההנהגה:
כמו שוועד כיתה מקשר בין הכיתה למחנכת, כך ההנהגה היא הגורם המקשר בין הכיתה לצוות הניהול של בית הספר. ההנהגה היא גם הגוף שמוביל ומתווה את השיח, הנציגים והנציגות מרגישים את הלך הרוח בכיתות ותפקידם לדעת להציף אתגרים ולשקף את התחושות של ההורים הילדות והילדים. ביכולתם להשפיע על השיח, להוריד להבות, להרגיע ולספק מענים ומידע מדוייק.
לא הכל מושלם, והשנה הולכת להיות שנה מאתגרת כי המציאות מאתגרת, אבל יש פה המון א.נשים שבאים עם רצון לעשות טוב. בקשה קטנה שלי לנציגות והנציגים, בבקשה תהיו קשובים ומנהיגים.
הצבעה
ההצבעה לתפקידי ההנהגה הינה דמוקרטית ומתבצעת בשקיפות. אלא אם יש מישהו שמבקש הצבעה חשאית. לא היתה בקשה להצבעה חשאית).
- יו"ר – תפקיד עם שליחות והמון אחריות. תפקיד מאתגר ומורכב, הדורש יכולת הובלה ליצירת שיתופי פעולה . מתנדבים לתפקיד – עידית ארז.
- בעד – 27 נציגים
- נגד – אין
- סגן יו"ר – יד ימין ושותף בנטל ליו"ר וגם אוזן קשבת. מחליף רשמי בהיעדר היו"ר. בשנים האחרונות היו 2 סגני יו"ר, וזה עבד טוב.
מתנדבים לתפקיד – בת עמי + צביה.- בעד – 26 נציגים
- נגד – אין
- גזברית – נדרשת להיות מנהלת חשבונות או רואת חשבון.
מתנדבת לתפקיד – קרן דך- בעד – 27 נציגים
- נגד – אין
- מזכיר/מזכירת ההנהגה – כרגע בעיקר רישום פרוטוקול ישיבות.
מתנדבת – מור גדיש.- בעד – 27
- נגד – אין
*הרמת כוסית לשנה שקטה ורגועה.*
עידית:
אמנם הנהגה במדינה שלנו אין, אבל הנהגה באוסישקין תהיה. זו הסיבה שבחרתי להגיע לכאן ואני רואה חשיבות גדולה בתפקיד הנהגת ההורים הפועלת למען ילדי וילדות בית הספר, למען ההורים, בשיתוף פעולה מלא והדוק עם צוות בית הספר. מהכירות רבת שנים עם הצוות המוביל אני מאמינה בטלי מנהלת בית הספר וצוות ההנהלה באמונה שלימה ויודעת כי כל החלטה שתילקח, תהיה אך ורק מתוך המחשבה לטובת הילדים של כולנו. ברור שלא הכל מושלם, ברור שלא הכל אפשרי תמיד, בטח במערכת החינוך, בטח במערכת של מאות ילדים, אלפי הורים, מאות אנשי צוות. אבל לי זה ברור שהכל מכוונה טובה ונכונה ומתוך אמונה במטרה וזה מה שאני מבקשת שנכניס לכאן. את ראיית הטוב.
אני אוהבת לעבוד במעגלים, מכמה סיבות – אני מאמינה בשלוחות, מאמינה באדוות. אשב עם נציגים של כל שכבה – כדי להכיר. נעבוד בוועדות ובקבוצות חשיבה קטנות כדי לאפשר לכולם להיות בעשייה, להתחבר. אתם עובדים בתוך ועדים. עובדים בתוך הכיתות. והמסרים חשוב שיעברו.
תפקיד הנציגים הוא לא רק להגיע לישיבות אחת לחודש או חודש וחצי ולהעביר הודעות. זו החובה הבסיסית. מבחינתי הנהגת הורים היא באמת הנהגה! על הנציגים.ות להיות מעורבים, להבין איך המערכת פועלת מבפנים, לשקף את זה לשאר הורי הכיתות. כאמור, מתוך ההבנה שגם אם לעיתים התוצאה לא הייתה מה שרצינו – הכל מכוונה טובה ומרצון אמיתי. זה אפשרי רק כאשר כולם עובדים. חשוב שכל אחד ימצא את הדרך לתרום את חלקו. והדרך היא להצטרף לוועדות. זו הדרך היחידה להיות חלק מהעשייה ולכן גם תקנון ההנהגה מחייב על כך.
אני אמא ל-3. תיכוניסט, תלמידה בחטיבה וילד בכיתה ד' באגורא. מאז שהגדול נולד אני בוועדים והנהגות.
אני מנהלת חברה לציוד תעשייתי ובנוסף מדריכת הורים ומנחת קבוצות, עובדים עם מנהלים וצוותים. במלחמה הקמנו מערך של מאות בני נוער מתנדבים שעוזרים בעיר למשפחות המילואים ובעוד פרויקטים רבים. אני מאמינה גדולה בכוחה של קהילה ובתרומה של קהילה חזקה על חיי ילדינו. אני מבקשת שזו תהיה מטרת ההנהגה. אנחנו מובילים קהילה. נשאף ליצירת חיי קהילה ענפים. כל מה שנעשה כאן נבדוק מעתה ואילך האם זה מקרב אותנו למטרה שהיא רווחת הילדים או מרחיק אותנו. זה מה שינחה את העבודה שלנו. מבחינתי העבודה הכי חשובה שלנו השנה תהיה לבנות יחד עם בית הספר את החוסן של הקהילה, של ההורים והילדים. אנחנו בשנה קריטית ביותר.
מספר דגשים:
- אנחנו נפגש אחת לחודש. צריך לקחת בחשבון שבתקופה הקרובה יהיה יותר עמוס, מידע רב, נהיה יותר בקשר כי זוהי ההתחלה.
- בישיבת ההנהגה השנייה נצביע על תשלומי הורים, דבר שקרן דך עוסקת בו כבר. ישלח אליכם חומר מקדים עם פירוט על מנת שהישיבה תהיה עניינית. תקנון הנהגה נשלח אליכם. עלינו להצביע עליו באופן פורמלי כל שנה מחדש. בבקשה תעברו עליו ונקיים גם שם הצבעה.
- פרוטוקול ישיבות – יישלח אחרי כל ישיבה, וצריך לעבור לכל הורי הכיתה. חשוב שההורים יקבלו מכם את המידע הכולל. בבקשה להזמין את הורי הכיתות להשתתף בישיבות ההנהגה הפתוחות. ככל שיהיו יותר הורים, יהיו לנו יותר שותפים. האדוות תהיינה יותר גדולות.
- קבוצת ההנהגה תהיה להעברת מטרות ומסרים בלבד. חשוב שנמנע מלקיים דיונים בקבוצה. בכל מצב, פשוט דברו עימי. גם שתי הסגניות צביה ובת עמי הן כתובות ויכולות לספק מענה ראוי. כנ"ל לגבי קרן דך ותום שהינן ותיקות ותשמחה לסייע.
- בבקשה לא להכניס כל תוכן לישיבת ההנהגה אלא בהתייעצות עימי. אנחנו לא גוף פרסומי ושיווקי. לא יעברו מסרים או פרסומים אישיים ולא על חוגים. לשם כך נוצרו פלטפורמות אחרות.
- בהמשך לכך, מטרת ההנהגה היא העיסוק בילדים בלבד. משום כך, פוליטיקה מכל סוג שהוא תישאר מחוץ להנהגה.
- נציגי הנהגה – תפתחו בבקשה קבוצות שכבתיות, לנציגי ההנהגה של השכבה.
- הנהגת הורים עירונית – בדר"כ היו"ר הוא הנציג בהנהגה העירונית. חשוב להיות מעורבים, ללמוד מה קורה בבתי ספר אחרים ולשתף. בגלל עומס אישי אני מבקשת שמישהו אחר ייקח את הנציגות בהנהגה העירונית. יהיה בקבוצת הוואטס אפ העירונית ויגיע לישיבות באופן קבוע. עדיפות לסגנית. המתנדבת: בת עמי.
- נוכחות נציגים בישיבת הנהגה הינה חובה. אם אתם לא יכולים להגיע , נא לעדכן מראש בכדי שנוכל לשנות. בבקשה לכבד את המעמד. לכבד את המאמץ שנעשה כאן. לא להודיע באותו יום או יום לפני שלא יכולים אלא לשריין ביומן. כל אחד ואחת חשובים.
- אנא שלחו לי את הימים שבהם אתם לא יכולים להגיע לישיבות באופן קבוע. ננסה להתאים את הישיבות למועד שיהיה הכי נוח לרוב האנשים ולמצוא את המכנה המשותף הרחב ביותר.
הצגת הועדות
מי שמעוניין להצטרף לוועדה כזו או אחרת, מוזמנים לגשת לאיש או אשת הקשר ולהצטרף.
- תרבות וקשרי קהילה – צביה: הובלת פרויקטים של תרומה לקהילה בחגים ואירועים, התנדבויות לאור המצב במדינה, הפקת ירידי יד 2, הרצאות להורים של הורי בית ספר לכלל הקהילה, הפקות מיוחדות כמו אברמק ביום השואה. לוועדה הזו יש המון עבודה, וצריך לוועדה הזו אנשים שבאמת רוצים ויכולים לתרום.
- ועדת פלורליזם ומגדר –תום: ועדה שמקדמת את קבלת האחר, ושיח שמכבד את השונות וההוגנות, החופש שלי לבחור מי להיות ומודעות לאירועים רב תרבותיים בחברה. זו הוועדה היחידה שפועלת יחד עם מורה מצוות בית הספר.
- ועדה ירוקה – תום: זו ועדה מאוד חשובה, שעושה המון. היו המון ירידי מסירה. העירייה רוצה לקדם את נשק חבק וסע, ואפילו מינתה את יואב המורה להיות רכז זה"ב לטובת זה. במקביל נחשון שהיה נציג בעבר, יזם את נושא אוטובוס הליכה.
- ועדת תקשורת –עילי: ועדה שעוסקת בתקשורת, במוגנות ברשת, בטלפונים פשוטים, ובשיח בטוח ונכון במרחב הדיגיטלי. עידית: מבחינתי לוועדה הזו יש חשיבות עליונה מאחר והיא עוסקת בדיני נפשות ממש. ילדים קטנים מקבלים מכשיר מסוכן שדרכו בימינו העולם של הילדים מתקיים. החרמות של פעם – מתקיימים כיום שם. ועלינו ההורים להיות שם, להיות נוכחים עם היד על הדופק. תפקיד הוועדה הוא לדון בכך וגם לתת להורים כלים להתמודדות בעת הצורך. ילדים וילדות שנפגעים אחר הצהרים מחבריהם בכיתה, לא יהיו פנויים ללמידה, לא יהיו פנויים לחיי חברה וכמובן שיש לזה השפעה בתוך כתלי הכיתה, באווירה ובהתנהגות הילדים.
- ועדת צהרונים –בת עמי: ועדה שפועלת באוסישקין באופן בלעדי. עבודה סופר קריטית. יש המון עשייה, המון יכולת להשפיע והשנה גם פרטנרים טובים.
- ועדת אלרגיות – גיא פלאוט: ועדה שתפקידה לקבוע סטנדרט אחיד לילדים אלרגיים בכיתות השונות ושיהיה מענה ראוי ונכון ואף ילד או ילדה לא יפגע וכל האירועים בבית הספר יכילו את השונות שיש בין הכיתות.
- ועדת אירועים – קרן דך: ועדה שתפעל בכל האירועים של בית הספר: יום המורה, פורים, ראש השנה ופסח, סוף שנה.
- ועדת דוברות – טופז: חשוב לדברר את ההנהגה ופועלה על מנת לגייס הורים, להסביר מה אנו עושים כאן ולתת דגש לפרויקטים השונים שיעשו. זה היה חסר בשנים הקודמות.
מזכירה כי ההצטרפות לוועדה אחת לפחות הינה חובה. חשוב כי הנציגים באותה ועדה יהיו פעילים, יגיבו, יתרמו ואל יהיו צופים בקבוצה. כדי שהעבודה הקשה תתחלק בין כולם. גם הורי בית הספר מוזמנים מאוד להצטרף לוועדות לתרום ולהיתרם.
יש להצטרף לוועדות עד ליום שישי הקרוב ולבחור יו"ר לכל ועדה ולהודיע לעידית.
טלי:
אתם פה גם בשעה מאוחרת זו, כי זה חשוב לכם. והילדים שלכם רואים את זה, גם אם הם לא מבינים בדיוק מה אתם עושים – זה עבורם מודל והשראה, שאת ההשפעה של זה יראו אולי רק עוד הרבה זמן, אבל זה שם. אתם מצמיחים את הילדים שלכם ושלכן להיות א.נשים טובים ותורמים לחברה ולקהילה. תודה לכם! תודה לכל מי שסיימו את תפקידם.
עידית:
חשוב שנדייק את המטרה לשמה אנו כאן. אנחנו כאן לטובת הילדים והילדות. לטובת ההורים. הדרך היחידה היא שיתוף פעולה מכבד ומועיל עם צוות בית הספר. כלל לא מובן מאליו שמתאפשר פה כזה יחד. זה לא קורה בכל בי"ס וזה בזכות טלי מנהלת בית הספר והחתירה לשותפויות. אנחנו המודלינג לאורך רוח, לנשימה, לשים דברים בפרופורציות הנכונות. לעסוק בעיקר. את המלחמה – נשאיר בחוץ. כנ"ל מוזמנים לעשות זאת גם בקבוצות ועדי ההורים.
מעתה, כולנו הנהגה אחת, ללא שייכות לנציגות כיתות. לא יעלו בפורום ישיבות ההנהגה נושאים פרטיים או נושאים כיתתים. בשביל זה אני נמצאת כאן תמיד בשבילכם בפרטי ויחד נדייק את מה שרלוונטי להנהגה.
הילדים בבית הספר אוסישקין הם הילדים של כולנו.
נייחל לחזרתם של כל החטופים והחטופות במהירה בימינו. נתפלל לשובם בשלום של כל החיילים והחיילות. נקווה לימים טובים יותר ובשורות טובות. שתהא שנה טובה של עשייה פוריה.